ABU start campagne voor beter imago uitzendbranche

0
107

De ABU lanceerde maandag een campagne die het goede werk van de ABU en zijn leden benadrukt maar ook ‘ongemakkelijke zaken’ aankaart. De campagne heet: ABU. Dat werkt voor iedereen beter. Hij loopt tot en met eind 2021.

Het doel is om het imago van de uitzendbranche bij de politiek-bestuurlijke doelgroep en stakeholders te verbeteren en ABU-leden te positioneren als probleemoplossers van de arbeidsmarkt.

De campagne straalt uit dat de ABU het goede in de branche beschermt en zich verzet tegen zaken die niet kloppen. Ook neemt de ABU de verantwoordelijkheid om zaken die anders moeten op te lossen, samen met anderen. Denk aan controversiële thema’s als het ontduiken van de cao en ongewenste (uitzend)constructies.

De basis van de campagne is positief. Namelijk de visie dat uitzendwerk van betekenis is voor werkenden, bedrijven en Nederland. Die visie komt mooi in beeld in het missiefilmpje waarmee de campagne van start gaat.

In de campagne komen meerdere soorten content langs: van video’s tot animaties, maar ook verhalen en afbeeldingen. De inhoud verschilt van maand tot maand. Afhankelijk van wat er speelt in de politiek en maatschappij. De campagne-uitingen zijn vooral te vinden op Twitter en LinkedIn. Daar zit de doelgroep: beïnvloeders, beleidsmakers en beslissers.

De lancering van bijgaand filmpje markeert de start van de campagne.

De komende weken brengen we de betekenis van de uitzendbranche voor het aan het werk houden en helpen van mensen onder de aandacht.

NB: de beelden in de campagne zijn van vóór de coronacrisis.

Bron: ABU, 16 november 2020