"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

The Next Crowd, ‘tijdelijk werken bij’ campagnes

The Next Crowd levert ‘Werken bij…’ campagnes. Snel, tijdelijk en makkelijk opzegbaar.

Interview met Arjan Elbers, Managing Director

The Next Crowd“Als je een product ontwikkelt, is de spin-off daarvan soms nog interessanter. Iets dergelijks gebeurde ons na de lancering van Twiglers in 2016. Het resultaat daarvan is The Next Crowd, dat tijdelijke Werken-bij campagnes levert. Vergelijkbaar met een pop-up store in een winkelstraat.”

Waarom ?
“Met Twiglers ontwikkelen we niche-vacaturesites voor klanten, groot en klein. Terwijl wij daarmee bezig waren en het onder de aandacht brachten bij intermediairs, vroegen zij ons of wij ook tijdelijke Werken-bij sites voor hun opdrachtgevers konden maken.

Intermediairs halen immers opdrachten binnen of winnen een aanbesteding, waarna ze in zeer korte tijd het juiste personeel moeten werven om de klus bij de opdrachtgever uit te voeren. Zo’n Werken-bij site moet snel worden ingericht en is hooguit vier of vijf maanden nodig. Het blijkt in de praktijk effectiever om te werven onder het merk van de opdrachtgever dan te werven onder de eigen naam van de intermediair. Daar spelen wij op in met The Next Crowd.”

Sites voor wervingscampagnes
“We richten de wervingscampagnes in met het beeldmateriaal en de teksten van de opdrachtgever van de intermediair. We adviseren wel om ook duidelijk te vermelden dat de afhandeling wordt gedaan door de intermediair, dus de betreffende uitzendorganisatie of detacheringsbureau, zodat sollicitanten hierover niet in het ongewisse zijn.
Coolblue, tijdelijke 'Werven bij site', bron: The Next Crowd
Zodra de site live is en de XML is gegenereerd, pluggen we de campagne via vacaturesites zoals Indeed, Jobrapido, Jooble en andere. De levering van zo’n tijdelijke Werken-bij campagne kost €995 per maand en is per maand weer opzegbaar. We pluggen de site gratis op 18 kanalen en €250 van de maandelijkse kosten besteden we aan de inkoop van betaalde traffic via die grote vacaturesites.

Voor die gesponsorde vacatures die extra onder de aandacht komen van de doelgroep kiezen we per sector of markt de vacaturesites waarvan we weten dat die de beste resultaten opleveren.

De eerste keer dat wij zo’n tijdelijke Werken-bij site in het leven riepen, merkten wij dat die veel werkzoekenden aantrok. Binnen drie tot vier maanden waren de benodigde mensen gevonden. De uitzender was zeer tevreden en wij wisten dat wij hiermee een prima businessmodel te pakken hadden.

CBR, tijdelijke 'Werken bij' site, bron: The Next Crowd

Inmiddels zijn we ruim twee jaar verder. We kunnen nu op werkdagen binnen 72 uur zo’n Werken-bij campagne bieden en zijn per maand opzegbaar. Zo kunnen we goed mee-ademen met de behoefte aan wervingscapaciteit van uitzenders.

We draaien inmiddels zes campagnesites voor Randstad en enkele campagnes voor Payroll Select. We werken ook voor kleinere uitzenders en detacheerders. Natuurlijk kunnen zij dit ook zelf inrichten, maar het kost hen meer tijd. Wij zijn erin gespecialiseerd, we doen het sneller en effectiever.”

Techniek door Get.Noticed
“De techniek wordt geleverd door ons moederbedrijf Get.Noticed. De marketing zat tot voor kort in Den Bosch, waar we gevestigd zijn met Twiglers. De nauwe samenwerking tussen techneuten en marketingmedewerkers heeft ertoe geleid dat het marketingteam van The Next Crowd is verhuisd naar Nederweert. Dat werkt nu bij Get.Noticed.”

In 2019 de grens over
“De sites en de mogelijkheden die wij bieden met The Next Crowd hebben we inmiddels vertaald in het Engels, Duits, Frans en Spaans. De Nederlandse situatie voor recruitment is complex. Het is daarom de beste proeftuin die je je kunt voorstellen. Alles wat je in ons land met recruitment echt voor elkaar krijgt, kun je in principe ook elders in de wereld uitrollen, beweer ik altijd.”

Stevige RvC
“Om goed van start te gaan met onze campagnes in het buitenland heb ik de hulp ingeroepen van vier mensen die ervaring hebben met wereldwijde werving van personeel en die mij al vaak hebben geïnspireerd,” vertelt Elbers. “Zij vormen onze Raad van Commissarissen. Het gaat om:
Hans Leentjes – VP External affairs Manpower Group (voorheen President Manpower Northern Europe),
Gusta Timmermans – Recruitment Guru – Owner Recruitment Builders (voorheen Head of Talent Acquisitions ING Bank) en voorzitter Recruiters United,
Harm-Jan Driessen – CEO UMC Expert BV – (voorheen Raad van Bestuur Maastricht Universitair Medisch Centrum) en
Patrick van der Ploeg – CEO Humares Groep (voorheen VP Technics USG People).

Ik verwacht dat hun adviezen en reflecties voor The Next Crowd van toegevoegde waarde zijn om de volgende stap te kunnen maken.”

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.