Hinke Wever 16 april 2019 0 reacties Print ABU week 9-12, uitzendomzet daalt 2%, uitzenduren dalen 5%De ABU heeft de uren en omzet in de uitzendbranche gepubliceerd over periode 3 2019 (week 9-12) In deze periode daalde het aantal uren met 5% en de omzet daalde met 2% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Omdat deze periode evenveel werkbare dagen telde als in dezelfde periode vorig jaar, is er geen correctie toegepast. De ontwikkelingen per sector zijn als volgt: Administratieve sector: Het aantal uren daalde met 6% en de omzet daalde met 3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Industriële sector: Het aantal uren daalde met 5% en de omzet daalde met 1% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Technische sector: Het aantal uren daalde met 6% en de omzet daalde met 1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De ABU marktmonitor concentreert zich op uitzendcijfers, zoals aangeleverd door een representatief aantal leden van de ABU. Trend in kortdurende en langdurende contracten De cijfers laten in periode 3 2019 in vergelijking met dezelfde periode in 2018 in het algemeen zien we een daling in uren zowel in de kortdurende contracten (fase A) als in de langdurende contracten (fase B/C). In fase A iets meer dan in fase B/C. De omzet daalde licht voor zowel voor fase A contracten als dat voor B/C contracten in vergelijking met dezelfde periode in 2018. Trend per sector In de administratieve sector daalde het aantal uitzenduren voor fase A contracten licht. Ook onder B/C contracten is er sprake van een daling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar deze afname is wat sterker dan wij zien onder A contracten. De sector industrie kent een afname van het aantal uitzenduren gemeten in zowel fase A contracten als in fase B/C contracten. De afname is echter wel sterker in fase A dan in fase B/C. Voor de sector techniek geldt ten opzichte van dezelfde periode in 2018 opnieuw een daling in het aantal uren in fase A. Fase B/C laat nu ook een lichte daling zien. Bron: ABU, 16 april 2019 ABU, marktontwikkelingen, Uitzenden, uitzendomzet, Uitzenduren Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever