Uitzendbureau BRON voor Gen Z medewerkers in ouderenzorg

0
116

BRON lanceert een uitzendbureau dat de taal spreekt van de volgende generatie zorgmedewerkers.
zorgmedewerkers
Bijna de helft van de starters in de zorg (*43%) haakt binnen twee jaar al af. De druk is te hoog en begeleiding is er te weinig. En door de vergrijzing wordt de vraag naar zorg alleen maar dringender. Gen Z (geboren tussen 1996 en 2015) is een maatschappelijk geëngageerde generatie die een sleutelrol kan spelen in het oplossen van het personeelstekort in de zorg.

Met training en begeleiding op de gebieden waar deze nu nog ontbreekt, biedt BRON de startende zorgmedewerker een vangnet. Zo wordt uitval voorkomen en kan zorgpersoneel met meer zelfvertrouwen en trots zorgen.

Luuk Roks, oprichter BRON: “Met BRON willen we de nieuwe generatie zorgmedewerkers bieden wat ze nodig hebben om zelfverzekerd en strijdvaardig aan de slag te gaan. Gen Z is gericht op persoonlijke ontwikkeling en daar is de zorg onvoldoende op ingesteld. Het is een maatschappelijk geëngageerde generatie die impact wil maken. We willen hen daarbij helpen zodat ze vitaal en met trots, hun werk kunnen doen.”

Om te voorkomen dat starters moegestreden en uitgeput binnen twee jaar de handdoek in de ring gooien, biedt BRON een completere dienst. Het uitzendbureau wil de starter begeleiding geven waar die nu nog ontbreekt en op die manier het gat dichten tussen onderwijs en de praktijk. Naast werkverschaffing en zaakwaarnemerschap is er bijvoorbeeld aandacht voor problematiek rondom het stellen van grenzen met weerbaarheidstrainingen en persoonlijke coaching. En omdat starters zich nu vaak alleen en niet gehoord voelen, biedt BRON een hechte community waar zorgmedewerkers elkaar ontmoeten en ervaringen delen.

Bron: BRON, 7 oktober 2022