Carerix werkt met Starred voor feedback van kandidaten

0
70

Carerix, leverancier van recruitment oplossingen voor corporate recruiters en intermediairs, heeft zijn dienstverlening uitgebreid met de kandidaat-vriendelijke feedbacktool van Starred.

Met de softwaretoepassing, die wordt aangeboden als SaaS-dienst, kunnen kandidaten via een survey op slechts Ć©Ć©n pagina en met Ć©Ć©n simpele druk op de knop eenvoudig hun feedback geven. Met de integratie met Starred heeft Carerix op elk gewenst moment een realtime inzicht in de candidate journey.

Starred is een nog jong bedrijf dat in 2012 werd opgericht door Lars van Wieren. Met enkele developers ontwikkelde hij een oplossing om feedback geven eenvoudig te maken. Inmiddels heeft Starred achttien medewerkers in dienst die zich vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam toeleggen op support en ontwikkeling. Vanuit een tweede vestiging in Londen wordt de internationale markt bediend.

Kandidaat centraal
ā€œRespondenten hebben steeds minder zin om ellenlange vragenlijsten in te vullen, terwijl deze feedback voor recruiters een waardevolle bron van informatie is in een steeds competitievere marktā€, stelt Mark Berendsen, Managing Director bij Starred. ā€œMet onze toepassing wordt feedback weer leuk omdat wij de respondent centraal stellen.ā€ Kandidaten ontvangen een persoonlijke uitnodigingsmail waaraan specifieke kandidaatkenmerken kunnen worden toegevoegd zoals registratiedatum en aanhef. In tegenstelling tot vele andere surveys neemt de vragenlijst slechts Ć©Ć©n pagina in beslag (met de verzendknop duidelijk in beeld).

Beter kandidaatinzicht
De samenwerking tussen Starred en Carerix is ontstaan vanuit een klantencase bij een gemeenschappelijke klant. Mark Berendsen: ā€œZij waren zo enthousiast dat ze vroegen of we een koppeling met Carerix konden realiseren.ā€ Starred hoopt dat door de samenwerking met Carerix de ervaring van de kandidaten in de recruitmentsector zal worden geoptimaliseerd en verbeterd. Kandidaatervaringen worden nog relatief weinig gemeten in de HR- en recruitmentsector volgens Berendsen. ā€Terwijl het zo belangrijk is goed van de kandidaat te leren. Onze tool gaat uit van de kandidaat en stelt de juiste vragen. Dat leidt vanzelf tot een hogere response en een beter kandidaatinzicht. Kandidaten hebben het gevoel dat er naar hen wordt geluisterd.ā€

Marktpositie
ā€œZowel voor intermediairs en detacheerders als ook voor HR-verantwoordelijken of hiring managers is optimale kennis over kandidaten van essentieel belang. Met de feedbacktool van Starred hebben onze klanten een krachtig instrument waarmee ze realtime inzicht hebben in de kandidaatā€, stelt Reinald Snik, CEO van Carerix.

Bron: Carerix, 6 juni 2017, zie ook Starred.com/nl