Timing Uitzendteam informeert klanten over WAB met Google Assistent

0
563

Timing gaat als eerste uitzendbureau in Nederland een samenwerking aan met Google Assistent.

Deze voice-gestuurde Timing assistent wordt in eerste instantie ingezet om klanten te informeren én te toetsen over de WAB. De WAB wordt begin 2020 ingevoerd en is daarmee actueel en relevant voor alle bedrijven met personeel.

De audio-assistent van Timing, te gebruiken via de Google Assistent app of Google Home device, helpt opdrachtgevers om snel in contact te komen met de Timing locaties. Daarnaast maakt de Timing Assistent de complexe informatie over de WAB toegankelijk en inzichtelijk, ook test het de kennis van de gebruiker over de WAB door middel van een quiz. Vanaf vandaag kan er gebruik gemaakt worden van de Timing Assistent: “Hey Google, praat met Timing Uitzendteam.”

Timing is de eerste uitzender die deze samenwerking met Google Assistent aangaat. Paul Haarhuis, CCO van Timing: “Als innovatieve uitzender vinden wij het van groot belang dat we in een vroeg stadium testen met nieuwe, soms disruptieve, innovaties. Voice leent zich uitermate goed om de service richting onze klanten te tillen naar een hoger niveau. Een klant kan vanaf nu een vraag stellen aan Timing Assistent en deze wordt direct beantwoord. We faciliteren klanten op deze manier nog sneller in hun informatiebehoefte.”

Voice applicaties hebben het afgelopen jaar een enorme vlucht genomen. Steeds meer organisaties omarmen het als nieuwe methode om nog beter in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Paul Haarhuis: “Voice is een welkome aanvulling op onze dienstverlening. Voice biedt de gebruiker de mogelijkheid om beter en makkelijker te zoeken. Dit betekent dat de klant sneller van de juiste informatie wordt voorzien. De WAB is complex, actueel en relevant voor ieder bedrijf met personeel. Dit is de voornaamste reden geweest om dit onderwerp van start te gaan.”

In 2020 gaat Timing deze dienst samen met Google verder ontwikkelen om zowel klanten als flexkrachten nog beter in hun behoeften te blijven voorzien.

Bron: Timing persbericht, 26 november 2019