de Vinderij gaat internationaal verder als Careibu

0
73

Mailchimp-header-Careibu_persbericht3-1-576x288

De studenten-thuishulpplatforms OppasStudent, PoetsStudent en SeniorenStudent (alledrie onderdeel van de Vinderij) gaan in 2017 internationaal verder onder een nieuwe naam: Careibu.

De reden voor de naamswijziging is dat de onderneming gaat uitbreiden op de internationale markt in 2017. Oprichters Lotte (30) en Anne (29) van Oudheusden zijn voornemens Europa’s beste online platform voor thuishulp te worden.

Snel gegroeid
De zussen Opheusden richtten de Vinderij 7 jaar geleden op. Het begon als een klein netwerk van kinderopvang studenten in Amsterdam. Inmiddels is de Vinderij uitgegroeid tot een platform bestaande uit meer dan 20.000 studenten en 10.000 klanten.

Sociale impact
Naast het opzetten van een succesvol bedrijf, willen Lotte en Anne ook een blijvende impact hebben op de samenleving. Anne: “Wij bieden studenten bijbaantjes die verder gaan dan alleen geld verdienen. Ze verbinden met verschillende generaties en bouwen aan duurzame en persoonlijke relaties.”

Internationale expansie
Careibu nam deel aan het business accelerator programma Startupbootcamp, waarmee het bedrijf in korte tijd € 400.000,- inzamelde.  Het geld wordt geïnvesteerd in een eigen technisch team, de lancering van een app, marketing campagnes en internationale expansie.  De eerste stappen zijn al gezet om uit te breiden naar Berlijn. “Er zijn zo veel mogelijkheden voor ons in Berlijn. Er is nauwelijks goede kinderopvang en de sociale uitsluiting van ouderen is er even actueel als in Nederland”, zegt Lotte.

Waarom Careibu?
Een ‘kariboe’ (rendier) is een sociaal dier dat leeft in kuddes, zoals ook de Careibu-gemeenschap kan worden beschouwd als een grote sociale kudde. De ‘e’ in Careibu wordt toegevoegd om aandacht te vestigen op de zorg (‘Care’) die studenten bieden. De ‘o’ is weggelaten om fonetisch het woord ‘Karibu’, wat  ‘Welkom’ betekent in het Swahili, te krijgen.

Bron: Careibu, 12 januari 2017