"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Insta-jongeren creëren nieuwe YoungCapital campagne

We Give Work, de nieuwe campagne voor YoungCapital, is van A tot Z gemaakt met jonge makers.

Margriet de Kroon, Marketing Director van YoungCapital: ‘De eerste twee campagnes – Work en Make Money. Work – hebben beide enorm bijgedragen aan onze naamsbekendheid en merkimago. Nu is het tijd om verdieping aan te brengen in ons merk, door uit te leggen wat wij daadwerkelijk doen: wij laten jongeren zien welke banen er zijn en bieden werk dat bij ze past. Of dat nu een startersbaan is of bijbaan voor naast een studie. En hoewel we het krachtige “Work” hebben gehandhaafd als rode draad, als eerste associatie met ons merk, mocht de toon, de sfeer wat aansprekender, “vrouwelijker” voor onze brede doelgroep. Dat hebben we met deze campagne hopelijk weten te verwezenlijken.’

Emilio de Haan, medeoprichter en Creative Director van HERC, het reclamebureau: ‘We zijn aan de slag gegaan met jongeren die ook werken voor modelabels en culturele/creatieve platformen. Hun collage-achtige werk en manier van kijken vormden het uitgangspunt voor de campagne. We hebben ze allemaal (Camille Boumans, Kirwin Lonwijk, Gyatso Davids, Safi Graauw, Joëlle Strijk en Estelle das Dores) op Instagram gevonden. Ze werkten aan alles mee, van concept en design tot het camerawerk, de edit en fotografie.’

Bron: HERC en YoungCapital, 9 januari 2020

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.