Hinke Wever 1 september 2016 0 reacties Print Hoogopgeleiden: nieuwe baan geen prioriteit bij netwerkenNiet een baan of een opdracht, maar kennis, ideeën en inspiratie, dat is wat professionals zoeken in een netwerk. Het kunnen scoren van nieuwe banen of opdrachten is geen harde voorwaarde voor een succesvol netwerk. Slechts 26% van de hoogopgeleide professionals noemt een baan als belangrijkste criterium om te netwerken. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Raphaels in opdracht van Yacht onder 644 hoogopgeleide professionals. Het doel van het onderzoek is meer inzicht te krijgen in de betekenis en rol van een netwerk in het leven van professionals. Het binnenhalen van nieuwe opdrachten is voor slechts 28% van de ondervraagden de belangrijkste drijfveer voor netwerken. Volgens Ton Hopmans, Algemeen Directeur Yacht kunnen werkgevers en opdrachtgevers hun voordeel doen met deze onderzoeksresultaten: “Biedt professionals de gelegenheid veel tijd en energie te investeren in hun netwerken en inspireer ze. Dat leidt zonder meer tot ideeën die goed zijn voor de eigen organisatie en medewerkers. 51% van de professionals koppelt succes van een netwerk aan de mate waarin zij kennis kunnen ontwikkelen en ideeën kunnen opdoen. Daar ligt een mooie kans voor bedrijven en organisaties.” Criteria die volgens ondervraagden van invloed zijn op een succesvol netwerk: De juiste mensen ontmoeten (38%) Opdrachten/klanten (28%) Een baan (26%) Referenties/aanbevelingen (21%) Bron: Yacht, 1 september 2016 professionals, Raphaels, Ton Hopmans, Yacht, zakelijk netwerken Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever