loading
views

Randstad: 100 dagen, 100 banen bevestigt ‘honger’ op arbeidsmarkt

Randstad: 100 dagen, 100 banen bevestigt ‘honger’ op arbeidsmarkt

Randstad lanceerde vrijdag de honderdste en laatste video van het baan-experiment ‘100 dagen, 100 banen’.

Duizendpoot Lonneke Marsmans oefende in honderd dagen honderd verschillende beroepen uit.

Het doel van het initiatief is inspireren, de verscheidenheid aan werk etaleren en mensen bewuster maken van kansen op de arbeidsmarkt. Een filmcrew legde de ervaringen van Lonneke dagelijks vast in een video. Alle compilaties samen zijn goed voor 1,7 miljoen views op YouTube, ruim 2 miljoen views op Facebook en 3.000.000 minuten kijktijd.

In haar video’s laat presentatrice Lonneke kijkers de diversiteit van de wereld van werk zien. Elke dag een baan uit een andere branche, uit verschillende regio’s, bij kleine ondernemingen en multinationals, banen voor jong en oud én vanuit verschillende opleidingsniveaus.

Veel animo
Uit onderzoek komt naar voren dat veel mensen graag iets anders zouden willen doen, maar niet weten wat. Dit blijkt uit de Randstad WerkMonitor 2017 kwartaal 1, een kwantitatief online onderzoek naar de intentie van werknemers om te bewegen op de arbeidsmarkt. Hierdoor blijven ze vaak zitten in hun huidige baan.

Marjolein ten Hoonte, directeur Arbeidsmarkt en MVO van Randstad Groep Nederland over het initiatief: “Met 100 dagen, 100 banen willen we werkzoekenden, werkenden, baan-oriënteerders, starters en studenten inspireren en uitdagen verder te kijken. We maken mensen ervan bewust dat hun competenties, vaardigheden en talent ook op andere plekken van waarde kunnen zijn. Het is goed om te zien dat veel mensen de video’s hebben bekeken.” Vooral de video’s over de technische beroepen konden op de warme belangstelling van de kijkers rekenen. Meer dan de helft van de kijkers was tussen de 25 en 34 jaar.

Bron: Randstad, 4 augustus 2017

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek