Redactie FlexNieuws 29 maart 2023 0 reacties Print Emma at Work: campagne #ACCEPTTHEGAP voor inclusieCampagne #ACCEPTTHEGAP is in het leven geroepen om bewustwording te creëren voor uitsluiting van jongeren met een chronische ziekte of fysieke aandoening van de arbeidsmarkt door Stichting Emma at Work. Stichting Emma at Work roept werkgevers en werknemers op om tijdelijk hun LinkedInprofiel te veranderen. De tool hiervoor is te vinden op acceptthegap.nl. Stichting Emma at Work heeft de campagne #ACCEPTTHEHAP gelanceerd. Het doel van de campagne is om meer zichtbaarheid te creëren voor de 500.000 jongeren in Nederland die door hun chronische ziekte of fysieke aandoening geen baan kunnen vinden, of daar veel moeite mee hebben. Deze vaak goed opgeleide jongeren staan structureel naast de arbeidsmarkt, wat een grote invloed heeft op hun gevoel van eigenwaarde en geluk. Bewustwording inclusie op arbeidsmarkt De stichting roept werkgevers en werknemers op om tijdelijk hun LinkedIn-profiel te veranderen en hiermee hun steun te betuigen aan deze jongeren. Marlies van Hilten, directeur van Emma at Work, wil met deze campagne bewustwording creëren over inclusie op de arbeidsmarkt. Werkgevers kunnen een belangrijke rol spelen in het toegankelijk maken van de arbeidsmarkt voor jongeren met een chronische ziekte of fysieke aandoening. GAP op cv Marlies van Hilten vertelt: “De stichting begeleidt jongeren tussen de 15 en 39 jaar met een chronische ziekte of fysieke aandoening naar werk. Het zijn intelligente en goed opgeleide jongeren, van MBO- tot universitair niveau, maar zij hebben vaak een GAP op hun cv. Tijdens een GAP dealen deze jongeren met hun ziekte: met revalidatie, acceptatie of herstel.” “Daarbij zorgt structurele werkloosheid ervoor dat ook andere toekomstplannen niet gerealiseerd kunnen worden. Zonder voldoende inkomen is het moeilijk om zelfstandig te wonen of sociaal mee te kunnen doen. Een baan is een grote factor voor geluk. Dat realiseren we ons niet voldoende” Kans op krappe arbeidsmarkt Van Hilten: “Onze jongeren kunnen niet wachten om aan het werk te gaan. Zeker met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het gek dat zij geen kans krijgen. Ik hoop dat deze campagne als resultaat heeft dat werkgevers en recruiters kritisch gaan kijken naar hun wervingsprocedure en verder durven kijken dan een aandoening.” Emma at Work roept alle jongeren op die een GAP ervaren zich aan te melden voor het gratis trainingssprogramma de GAP Track. Bron: acceptthegap, 29 maart 2023 Lees ook 2021 Emma at Work campagne ‘Dit is geen beperking’ arbeidsmarkt, bewustwording, campagne, Emma at Work, inclusie Print Over de auteur Over Redactie FlexNieuws Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten. Bekijk alle berichten van Redactie FlexNieuws
12-11-2024Kamerlid en woordvoerder arbeidsmarkt Tjebbe van Oostenbruggen (NSC) nieuwe staatssecretaris Financi...