loading
views

YoungCapital lanceert datingapp YoungCupido

YoungCapital lanceert datingapp YoungCupido

YoungCapital zet de eerste stappen op de datingmarkt met haar nieuwe, zelf ontwikkelde dating-app ‘YoungCupido’.

De mobiele app van de recruitmentspecialist in jong talent maakt gebruik van big data en machine learning: de uitgebreide profielinformatie van kandidaten uit haar database wordt ingezet om duurzame liefdesmatches te maken. Op basis van een algoritme kan zelfs de slaagkans van een relatie worden voorspeld. Dit maakt de app effectiever dan bekende apps als Tinder en Happn.

De dating-app kijkt verder dan het uiterlijk en stelt de match op persoonlijkheid centraal. Hiervoor combineert YoungCupido complexe data uit diverse tests, zoals een persoonlijkheidstest, een intelligentietest en een competentietest (de Talent Scan). Ook worden voorkeuren op het gebied van opleiding en loopbaan meegenomen. Het algoritme kan op basis van deze data voorspellen welke mensen goed bij elkaar passen. Hugo de Koning, medeoprichter van YoungCapital: “Huidige mobile-only dating-apps draaien meer om looks dan om inhoud en zijn niet effectief. Met apps als Tinder en Happn kost het je gemiddeld zelfs 38 uur om één persoon in levenden lijve te ontmoeten, en meer dan 150 uur om een vaste relatie te vinden. Dat moet toch beter en sneller kunnen?”
YoungCupido - app
Bètaversie
Het afgelopen jaar is de bètaversie van de app getest onder medewerkers van YoungCapital die zich vrijwillig aanmeldden voor de pilot. Maar liefst 12 procent van de bijna 200 deelnemers vond een relatie via de app. Om de app op grotere schaal te kunnen testen, zet YoungCapital nu een vacature uit voor testers in heel Nederland. Doel is om alle jongeren met een YoungCapital-profiel die dat willen, de mogelijkheid te bieden om de nieuwe dating-app te gebruiken.

Slim algoritme
De komende maanden wordt het algoritme verfijnd op basis van de data uit de landelijke pilot. “Door het algoritme feedback te geven, maken we het steeds slimmer” aldus De Koning. “We geven alle stappen in het datingproces een label. Onze testers geven bijvoorbeeld aan met wie ze een klik voelen, met wie ze daadwerkelijk afspreken, of er vervolgdates zijn en wanneer er sprake is van een vaste relatie. Het algoritme leert van deze labels en wordt zo steeds accurater.”

Van recruitment naar matchmaking
De stap van uitzendwerk naar datingmarkt is volkomen logisch voor de jongerenspecialist. “Als recruiters in hart en nieren weten wij als geen ander hoe je de juiste match maakt”, vertelt De Koning. “Al zeventien jaar koppelen we jong talent aan bedrijven. Hierbij gaan we altijd voor een duurzame relatie. Wij onderzoeken wat iemand drijft en of er voor de lange termijn een connectie is in mindset. Voor de liefde geldt hetzelfde principe.”

Bron: YoungCapital, 30 maart 2017

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek