Jobsrepublic wint Werf& Award voor beste recruitment case

0
67

Jobsrepublic wint samen met opdrachtgever Cendris de Werf& vakjury-award voor beste recruitment case. De award betrof de campagne ‘Wonen en werken aan de Spaanse Costa’. Doel van deze campagne was de werving van de juiste klantcontact medewerkers.

Op 28 mei 2020 werden de winnaars van de Werf& Awards via een livestream bekendgemaakt.
Deze prijzen voor arbeidscommunicatie en recruitment cases tonen aan dat campagnes impact hebben gehad op de instroom van een organisatie.

Jobsrepublic wint Werf& Award voor beste recruitment case
Jobsrepublic wint Werf& Award voor beste recruitment case

Met een Hyper Targeting strategie heeft Jobsrepublic impact gecreëerd op de instroom van nieuwe callcentermedewerkers voor Cendris. In 2018 won Jobsrepublic deze prijs al een keer eerder met de campagne die 850 beveiligers voor Schiphol rekruteerde.

Bij callcentermedewerkers ligt het verloop heel hoog, maar toch heeft Jobsrepublic het tij kunnen keren. Ze hebben hard aantoonbaar gemaakt dat het verloop sterk is afgenomen, aldus het jurycommentaar. “Als het je niet lukt om mensen te vinden voor het aanbod in banen dat je hebt, kun je het als klant niet zomaar bij een bureau neerleggen. Dan moet je het anders durven doen, en dat is hier in optima forma gebeurd.”

In het jurycommentaar was er tevens bijzondere aandacht voor de Hyper Targeting strategie waar Jobsrepublic bekend om staat. “Het is hip, en succesvol en het maakt hét verschil in het recruitmentproces. Dat heeft deze case uitstekend laten zien.” Er werd nog een tipje van de sluier gelicht door hier met een knipoog aan toe te voegen: “Niet de werkervaring stond centraal in targeting, maar de reiservaring.” CEO van Jobsrepublic Eric de Bourgonje is ontzettend blij met de award: “De afgelopen maanden hebben we vol spanning uitgekeken naar dit moment. Dit is echt de kroon op ons creatieve werk!”

Hoe zag de winnende campagne eruit?
Cendris werd afgeremd in groei, omdat het niet lukte geschikte callcentermedewerkers voor hun klanten aan te trekken. Deze doelgroep wordt steeds schaarser en moeilijker te verleiden. Wel hadden ze een goed idee wie hun ideale kandidaat was. Vervolgens werd hen een onweerstaanbaar aanbod gedaan: wonen en werken aan de Spaanse Costa. Door middel van levensechte persona’s werd een ijzersterke Hyper Targeting strategie ontwikkeld, die zelfs met een korte looptijd volledig geoptimaliseerd werd met hoge conversie en lage kosten.

In minder dan twee maanden tijd werden een campagne bedacht, geproduceerd en uitgerold. Het resultaat: 643.000 mensen werden bereikt, waarvan 31.000 de website bezochten en uiteindelijk 1.116 solliciteerden. De 100 gezochte kandidaten werden gevonden, het callcenter in kwestie was op tijd operationeel.

Bron: Jobsrepublic en Werf&, 28 mei 2020