UBN Uitzendbureau werkt samen met leerplatform Studytube

0
205

UBN Uitzendbureau heeft leerplatform Studytube gekozen om de scholing, training en begeleiding van flexkrachten naar een nog hoger plan te tillen.

UBN Uitzendbureau specialiseert zich in de logistieke sector en de industrie, en kijkt proactief naar de potentiële groeipaden van haar flexkrachten. Alle opleidingen zijn bespreekbaar, zolang ze maar een toegevoegde waarde bieden: van heftruckcertificaten tot procestechniekopleidingen, maar ook cursussen Nederlands voor anderstaligen.

“Eigenlijk schiet de naam ‘uitzendbureau’ een beetje tekort,” meent Maarten Nonkes, Regiomanager bij UBN Uitzendbureau. “Wij maken werkend Nederland blij, maar dat doen we niet alleen door mensen aan een baan te helpen; we willen hen ook opleiden, trainen en begeleiden. Dat is één van de redenen waarom we kozen voor Studytube: we vinden het belangrijk dat mensen zich bij ons kunnen ontwikkelen.”

“Investeren in opleidingen creëert binding,” zegt Fleur Heideman, Fieldmanager bij UBN Uitzendbureau. “Je toont je flexkrachten dat je vertrouwen hebt in hun kunnen en dat je bereid bent om daarin te investeren. Je gaat samen iets aan en je wilt daar samen een succes van maken.”

Onboarding en leerlijnen
UBN Uitzendbureau heeft al enkele concrete plannen voor het gebruik van Studytube’s leerplatform. “We willen graag de onboardings- en trainingsprogramma’s van opdrachtgevers digitaliseren,” vertelt Heideman. “Daarnaast gaan we bepaalde procesmatige veranderingen binnen het bedrijf uitleggen via microlearnings, zodat we het allemaal wat interactiever maken en de medewerkers meer betrokkenheid krijgen.”

Ook zal de organisatie Studytube inzetten om leerlijnen in te richten en zo flexkrachten nog beter en gerichter te kunnen begeleiden in hun loopbaan. Sommige uitzendkrachten vertonen namelijk erg veel potentieel en talent, maar konden dat nog niet vertalen naar een diploma of certificaat. Door leerpaden uit te stippelen, kan UBN Uitzendbureau haar flexkrachten enkele trapjes hoger helpen op de bedrijfshiërarchische ladder.

“Het is zo mooi om die mensen iets mee te geven en ervoor te zorgen dat ze gelukkig zijn in hun baan,” vult Heideman aan. “Als ze meer zelfvertrouwen krijgen door dat ene papier, dan heeft dat bovendien ook weer een meerwaarde voor de opdrachtgever, want je kan betere matches creëren.”

Bron: Studytube en UBN, 8 oktober 2020

Zie ook
Femke van Soest in gesprek met Willem de Groot, DGA van UBN Uitzendbureau