Redactie FlexNieuws 30 augustus 2018 0 reacties Print Eisen medewerkers klantcontact veranderenDe druk op de arbeidsmarkt en technologische veranderingen zorgen voor veranderende eisen aan klantcontactmedewerkers. Zij moeten steeds vaker zelf complexe vraagstukken kunnen oplossen. Dit blijkt uit een arbeidsmarktanalyse van Fintrex over Q2 2018. Bots en kanalen De gemakkelijke vragen worden vaak overgenomen door bots, waardoor een medewerker de complexe vraagstukken overhoudt. Ook wordt er meer gecommuniceerd via verschillende kanalen, wat meer flexibiliteit vraagt. MBO-ers intern opleiden Daardoor wordt er vaker gezocht naar medewerkers met een HBO-niveau. Maar die zijn schaars en vinden het werk vaak niet uitdagend genoeg. Daarom worden er MBO-ers intern opgeleid zodat zij over de gewenste vaardigheden beschikken. Vier op de tien bedrijven ervaren wervingsproblemen volgens het onderzoek ‘Moeilijk vervulbare vacatures’ van het UWV. Bron: persbericht Fintrex, 27 augustus 2018 Callcenters, FINTREX, klantcontact Print Over de auteur Over Redactie FlexNieuws Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten. Bekijk alle berichten van Redactie FlexNieuws