Daan van der Vorm en Flexfamily investeren in horeca uitzender Mise en Place

0
351

Mise en Place, gespecialiseerd uitzendbureau voor horeca en evenementen, heeft ondernemer Daan van der Vorm en uitzendgroep Flexfamily aangetrokken als nieuwe aandeelhouders.
Mise en Place
De nieuwe en bestaande aandeelhouders hebben Mise en Place in de afgelopen periode voorzien van nieuw kapitaal, waardoor het bedrijf zich volledig heeft kunnen vernieuwen en schuldenvrij op haar toekomst kan richten. Mise en Place heeft vanwege de coronacrisis ervoor gekozen om de activiteiten tijdelijk te staken in plaats van zich in de schulden te steken. Hierdoor kan het bedrijf nu op een gezonde manier verder en optimaal profiteren van een sterk toenemende vraag naar bekwaam horeca- en event personeel.

Michael Ammerlaan, bestuurslid Mise en Place: “Met het aantrekken van de nieuwe aandeelhouders en een volledig vernieuwde organisatie kunnen we definitief de coronacrisis achter ons laten. We hebben natuurlijk al laten zien dat we heel succesvol kunnen zijn. Pre-corona was Mise en Place het toonaangevende en bekendste horeca- en evenementenuitzendbureau van Nederland. Nu de coronamaatregelen worden versoepeld zien wij de vraag naar tijdelijk horeca- en evenementenpersoneel tot ongekende hoogte stijgen.”

Transformatie na coronacrisis
Na de uitbraak van het coronavirus kwam de evenementenmarkt en horeca volledig tot stilstand. De gevolgen voor de hele markt waren enorm, zo daalden de inkomsten van Mise en Place bijna tot nul. Omdat de directie er rekening mee hield dat de evenementensector voor een zeer lange tijd op slot zou gaan, hebben de aandeelhouders achter Mise en Place Nederland besloten om, na het voldoen van alle vorderingen en salarissen, haar activiteiten tijdelijk volledig te staken. Er is nadrukkelijk niet voor gekozen om de rest van de organisatie met enorme schulden op te zadelen die een duurzame toekomst in de weg zou komen te staan zodra de evenementenmarkt en horeca weer open zouden gaan. Hierdoor is de maatschappelijke schade uiteindelijk ook beperkt gebleven. Voor de coronacrisis was Mise en Place in Nederland, België en Duitsland marktleider in het hogere segment van de hospitalitymarkt en de ambitie is om de daarmee behaalde omzetten in de komende twee jaren minimaal te evenaren. Mise en Place werkt onder andere voor evenementen zoals de Formule 1 Grand Prix van Zandvoort.

Nieuwe organisatie en digitaal samenwerken
Met de komst van de nieuwe aandeelhouders heeft Mise en Place niet alleen de financiële structuur kunnen versterken, maar ook het management. Zo zijn Joop de Hoogh en Michael Ammerlaan toegetreden tot het bestuur. Michael Ammerlaan vervult reeds enige jaren de rol van algemeen directeur van uitzendgroep Flexfamily (omzet meer dan €150 miljoen) en bekleedde daarvoor (inter)nationale directiefuncties bij onder andere Unique, Start People en moederorganisatie USG People. Joop de Hoogh was verantwoordelijk voor de herstructurering van Mise en Place en haar zusterbedrijven en brengt als voormalig partner van big-four kantoren financiële expertise.

Bron: Mise en Place, 12 juli 2021

Lees ook
Horeca uitzender Mise en Place werkt digitaal samen met Maqqie
Flexfamily neemt minderheidsbelang in Maqqie