"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Callcentermedewerkers willen hoger loon, actie bij Webhelp

Callcentermedewerkers staan dinsdag 5 juli van 15.00 uur tot 16.30 uur voor de deur van het kantoor van Webhelp in Ede om daar hun wensen voor een nieuwe cao te overhandigen.

De actie wordt gesteund door FNV Callcenters. Bedoeling is de arbeidsvoorwaarden te verbeteren voor de ongeveer 42.500 facilitaire callcentermedewerkers die werkzaam zijn in deze sector.

Ook FNV-voorzitter Tuur Elzinga komt een handje helpen. Zijn wens is dat deze groep onderbetaalde krachten minimaal 14 euro gaat verdienen. Dat komt in veel gevallen neer op een loonsverhoging van zo’n 40%.

De werkgevers wilden tot nu toe niet verder gaan dan een loonsverhoging van 0,5%. Dat eindbod komt neer op een verhoging van 5 cent per gewerkt uur: van 10,29 euro naar 10,34 euro bruto.

Actie
Op 1 mei hield de FNV al een actie bij verschillende callcenters. Medewerkers konden hun wensen voor een nieuwe cao in een speciale wensput gooien. De opbrengst van die actie biedt FNV dinsdag aan bij het kantoor van Webhelp, het bedrijf van de voorzitter van werkgeversvereniging WFC. De wensen worden samen met leuzen zoals ‘Ik ben meer waard dan 5 cent’ en ‘Wij staan al te lang in de wacht’ aan een vlaggenlijn gebonden en overhandigd.

Bron: FNV, 4 juli 2022

Lees ook
FNV: medewerkers coronacallcenters onderbetaald
Onderhandelingen CAO Facilitaire Contactcenters in volle gang

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.