Belgische uitzender TRIXXO neemt JAMwerkt over

0
309

De van oorsprong Belgische uitzender TRIXXO heeft haar positie in Nederland versterkt door de overname van JAMwerkt, een snel groeiend online uitzendplatform in Noord-Brabant.

In de afgelopen 9,5 jaar is JAMwerkt uitgegroeid tot een specialist in de bemiddeling van jong talent uit de regio. Inmiddels is het platform actief in 2/3e van Noord-Brabant en met deze overname zal deze groei alleen maar versneld worden.

De oprichters Miranda, Ruud en Martijn Schippers werken nog tot het einde van het jaar in hun huidige rol en daarna krijgen zij een adviserende rol om het DNA van de organisatie te waarborgen. Vervolgens zullen zij aan de slag gaan in het familiebedrijf The Schippers Group. “We waren op zoek naar een partij die onze kernwaarden deelt, goed bij ons team past en de slagkracht heeft om de volgende stappen te zetten in de groei van JAMwerkt. Dit vonden we terug bij TRIXXO. Sinds het eerste gesprek hadden we direct een klik met de oprichter en de overige MT-leden. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat TRIXXO de juiste partij is”, aldus Ruud Schippers.

TRIXXO neemt JAMwerkt over
Miranda, Ruud en Martijn Schippers, de oprichters van JAMwerkt, toasten met de directie van TRIXXO jobs

Op dit ogenblik heeft TRIXXO Jobs in Nederland tien kantoren die een omzet van 35 miljoen euro draaien. “En onze honger is nog niet gestild,” voegt Frank Vliegen, CEO van TRIXXO Jobs er snel aan toe. “We willen blijven groeien in Nederland. Want daar liggen kansen die we niet mogen laten liggen.” Eerder dit jaar nam TRIXXO ook al de Nederlandse uitzendbureaus ‘Mainwork’ en ‘Ruimbaan’ over.

“Tot nu toe waren we in Nederland vooral werkzaam als uitzender in Safety, Logistiek en Klantenservice. Door deze overnames breiden we onze service meer en meer uit. Al onze overnames zijn zeer strategisch gekozen en complementair aan elkaar. Met de overname van JAMwerkt, als online uitzendplatform gericht op jong talent, voegen we weer een nieuwe niche toe aan ons aanbod.”

JAMwerkt zal zich blijven focussen op jong talent en zal als een apart label onder de TRIXXO-Groep vallen. Voor zowel klanten als medewerkers zal er weinig veranderen, maar ook zij zullen de positieve gevolgen merken van de synergiën en schaalvoordelen die door deze overname ontstaan. Met de verwachte 7 miljoen euro omzet van JAMwerkt dit jaar zet TRIXXO een belangrijke stap richting het geconsolideerde omzetdoel van 125 miljoen euro en zijn ze hard op weg om een grote speler te worden in de Nederlandse uitzendsector.

Bron: Trixxo, persbericht 7 juli 2021

Lees ook
Mainwork overgenomen door Belgische uitzender TRIXXO
Flexpoint Group verkoopt CLIXXS aan TRIXXO
JAMwerkt speelt met Talentenbank in op snelle arbeidsmarkt