Hinke Wever 30 december 2016 0 reacties Print ‘Work’ van YoungCapital beste reclamemuziek 2016De muziek van de YoungCapital-commercial is woensdag verkozen tot beste reclamemuziek van 2016. YoungCapital, marktleider in recruitment van jong talent, eindigde na een spannende stemronde op de eerste plek van de Adformatie Reclamemuziek Top-20. De winnaar werd op BNR Nieuwsradio bekendgemaakt tijdens het programma ‘Zakendoen’. Adformatie zegt erover: “De meeste stemmen (39%) gingen naar Work. De campagne Work is bedacht door creative agency INDIE en geregisseerd door de 28-jarige Paul Geusebroek, een jong talent in de filmwereld. Hij gebruikte onder meer een oude Nishika-camera uit de 80’s voor een sick 3D-effect. De muziek versterkt dit effect. Twan van Steenhove (ofwel Big2, het maatje van Willem bij de Opposites) en Paul Laffree produceerden dit nummer speciaal voor deze film. Dat Work bovenaan zou eindigen, was overigens een verrassing. Tot gisterochtend leek de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) op winst af te stevenen. Met een adembenemend slotoffensief wist YoungCapital (wellicht aangejaagd door het uitzendbureau of de fanbase van de Opposites?) op het laatste moment nog voorbij te steken. Met 27% van de stemmen legt de NLE beslag op een eervolle tweede plek.” Bron: Adformatie en YoungCapital, 28 december 2016 Adformatie, reclame, youngcapital Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever