Redactie FlexNieuws 5 oktober 2015 0 reacties Print Unique Customer Care zet gamification in bij wervingsprocesUnique Customer Care zet in samenwerking met Lucidious, aanbieder van business games, de RecruitmentGame in bij het selecteren van callcenter agents. Kandidaten spelen in de game een agent binnen een fictieve luchtvaartmaatschappij, waarna ze achttien verschillende rollenspellen doorlopen. Doordat kandidaten worden getest in een realistische werkomgeving, zorgt de game voor een hogere voorspellende waarde van het succes van een kandidaat in de functie. Kerncompetenties De game test kandidaten op acht verschillende kerncompetenties, namelijk accuratesse, actief luisteren, commercialiteit, doorvragen, gesprekstechnieken, motivatie, probleemoplossend vermogen en professionele empathie. Daarnaast maakt Unique een inschatting van de computervaardigheden, snelheid en de beheersing van de Nederlandse taal. Functie callcenter agent “Door alle vernieuwingen binnen de callcenter-branche, zoals social media, Whatsapp en self-help mogelijkheden, verandert de inhoud van de functie van callcenter agent”, signaleert Marcel Nienhuis, Branchemanager Customer Care bij Unique. “Wij zagen de gamification-trend als een uitgelezen kans om deze uitdaging in de markt te adresseren en personeel uitgebreider te kunnen screenen.” Bron: Unique, 5 oktober 2015 Callcenters, Contactcenters, gamification, Lucidious, recruitment, Unique, Unique Customer Care Print Over de auteur Over Redactie FlexNieuws Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten. Bekijk alle berichten van Redactie FlexNieuws