loading
views
0 reacties
Femke van Soest

Op bezoek bij Marcel Burger, Burger Support

Femke van Soest is Managing Partner. Zij heeft ruime ervaring opgedaan in de commerciële arbeidsbemiddeling en is na een korte uitstap weer “thuis”, terug in de branche die haar hart gestolen heeft. Femke is haar loopbaan begonnen als intercedente bij Randstad Nederland. Als intercedente is zij snel doorgegroeid naar een managementpositie. In eerste instantie was zij verantwoordelijk voor de vestiging op Schiphol en vervolgens heeft zij een nieuwe locatie opgebouwd in het hartje van Amsterdam. Daarna was zij nauw betrokken bij het succes van Capac, de inhouse formule van Randstad. In deze functie is zij commercieel manager van het jaar geweest. Na het op- en uitbouwen van Randstad Inhouse Services werd zij als Regiodirecteur Randstad verantwoordelijk voor Midden Nederland. Met haar grote commerciële passie wist Femke eigen medewerkers te inspireren en klanten te winnen en te behouden. Een logische vervolgstap werd haar rol als Account Directeur Food en Logistiek binnen Randstad Nederland. Na een carrière van bijna 15 jaar werd het tijd om haar vleugels uit te slaan. Een turn around opdracht in de kinderopvang, van Zorg naar professionele dienstverlener. Honger naar commercie en het gemis van business to business klanten heeft haar doen besluiten terug te keren naar de arbeidsbemiddeling. De stap naar FaseVijf kwam dan ook op het juiste moment. X

Marcel Burger, Burger Support - Femke van Soest, FaseVijf

Deze column is onderdeel van een serie, waarin Femke van Soest, partner/eigenaar van Fase Vijf, op bezoek gaat bij arbeidsbemiddelaars.

Zes vragen aan Marcel Burger
DGA (mede eigenaar) en Senior Consultant Burger Support. Burger Support is een werving- en selectie- bureau, interim en HR-advies voor MKB bedrijven in Flevoland. Burger Support richt zich op MBO+ en HBO-niveau vacatures en kandidaten.

Wat is je huidige functie?
Directeur (mede eigenaar) en senior consultant in Lelystad.

Wat was je start-functie?
In 1990 ben ik begonnen als intercedent bij Unique in Almere.

Wat is je het meest bijgebleven in deze werkperiode?
Het werkplezier, de dynamiek en de humor. Het was echt een gave tijd! Iedere vrijdagmiddag kwamen al jouw uitzendkrachten langs om hun werkbriefje in te leveren en om een borrel te drinken. Het was snoeihard werken, met veel vrijheid en ruimte voor ondernemerschap om je “eigen winkeltje” te runnen. In die tijd spraken we nog niet over werk/privé balans. Ik heb in deze eerste werkperiode veel geleerd en meegemaakt. Van een dagje meewerken op de vuilniswagen (had indertijd een pool van 20 uitzendkrachten op de vuilniswagen) tot een controle anti discriminatie. Ter controle kwam de inspectie undercover langs als secretaresse en een niet-Nederlands- sprekende uitzendkracht. Kijken wat ik ging doen. Pas na een half uur had ik door dat ik in de maling werd genomen, dat dit een valstrik was. Je leert dus je mannetje staan. Wat ook in mijn geheugen gegrift staat, is de enorme competitie tussen de vestigingen. Iedereen wilde de beste zijn! En het mooie is natuurlijk dat je zelf de resultaten kon (en nog steeds kunt) beïnvloeden.

Waar liggen momenteel de grootste kansen voor flex leveranciers?
De grootste kans ligt is het ontzorgen van bedrijven. In ons geval de MKB bedrijven in Flevoland. Bedrijven zijn gefocused op hun core business, expertise (bijvoorbeeld HR support) kopen zij in. Wij merken dat we steeds vaker “on demand” worden ingeschakeld. Bedrijven leggen een vraag neer, wij lossen het voor ze op. Doordat wij als flexleveranciers bij meerdere organisatie naar binnen kijken, kunnen we hen nog beter van dienst zijn. Als je dit goed doet, kun je uitgroeien naar een rol als partner, breder dan alleen flex/HR. Zo verbinden wij wekelijks bedrijven met andere bedrijven, zijn een soort spin in de business.

Wat zou je intercedenten mee willen geven
De rol van intercedent is de beste leerschool om je carrière te starten. Zeker als je het vergelijkt met een traineeship bij een groot bedrijf. Dan zie je slechts één afdeling, in het geval van intercedent leer je je eigen toko te draaien. Je bent een piloot in een cockpit, jij mag aan de knoppen draaien. Het mooie van het vak van intercedent is dat je heel veel invloed hebt, maar ook direct het resultaat ziet van je handelen. Of het nu gaat om kandidaten, bedrijven of tarieven, jij bent degene die beslist of je iemand voorstelt, het bedrijf belt en de marge iets verhoogt of verlaagt om de deal te closen. Kortom, gaaf!

Wie zou jij in de volgende column aan het woord laten?
Ik geef het woord aan Marco Broeknellis, Algemeen Directeur bij AB Flexkracht.

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek