PROMAN neemt Timing en alle personeelsdiensten over van ADG

0
513

Timing Uitzendbureau wordt onderdeel van het Franse familiebedrijf PROMAN. Met deze overname treedt het bedrijf toe tot de top 3 van tijdelijke personeelsdiensten in Nederland.

De verkoop past in de langjarige strategie van ADG dienstengroep om meer focus te leggen op de facilitaire dienstverlening.

Naast Timing Uitzendbureau worden ook de merken In Person, Persoonality, Doordoeners en Youbahn overgenomen.

Timing is het enige uitzendbureau in Nederland dat zich volledig richt op uitvoerend werk en vertegenwoordigt een enorme groep hardwerkende mensen. Hierin is Timing groot geworden en laat ze zich al jaren nadrukkelijk gelden.

Hans Kroeze, algemeen directeur ADG dienstengroep: ‘Timing en de andere bedrijven in de tak personeelsdiensten zijn in de jaren bij ADG uitgegroeid tot gezonde, robuuste ondernemingen. Met PROMAN hebben we een koper gevonden die dezelfde familiewaarden nastreeft als ADG, gecombineerd met langjarige ervaring en specialisatie in de uitzendbranche in verschillende landen. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat Timing en haar merken ook buiten onze groep zal floreren. De verkoop past in onze strategie om meer focus te leggen op de facilitaire tak van ons bedrijf.’

Margriet Spijker, CEO van Timing: ‘Met PROMAN zullen we onderdeel gaan worden van een krachtige internationale onderneming die zich volledig richt op personeelsdiensten in met name uitvoerend werk. Dit specialisme, gecombineerd met hun wens een stevige positie in de Nederlandse markt op te bouwen, geeft ons vertrouwen dat deze overname goed is voor de verdere ontwikkeling van Timing. Daarnaast is PROMAN, net als Timing en haar huidige moeder ADG dienstengroep, een familiebedrijf dat haar sociale verantwoordelijkheid neemt. Dit past bij onze cultuur.’

Roland Gomez, eigenaar en CEO van PROMAN: ‘Dit partnerschap is een grote stap in onze geschiedenis. We hebben in Timing een bedrijf gevonden dat 100% bij PROMAN past. Ik ben onder de indruk van de ambitieuze teams en bijzonder professionele mensen. Timing is onderdeel van een familieholding en dat voelen en herkennen wij in de bedrijfscultuur. We hebben veel overeenkomsten en ik weet zeker dat we onszelf samen kunnen overtreffen. Met onze Nederlandse bedrijven Luba en E&A vullen we elkaar aan, zowel op het gebied van klanten als geografische dekking. Dit is het perfecte moment en gelegenheid.’

Over Timing
Al meer dan 25 jaar is Timing specialist in uitvoerende werkzaamheden. Met 25.000 flexkrachten is Timing één van de grootste uitzendbureaus van Nederland. Timing bedient 1.200 opdrachtgevers via een netwerk van ruim 100 uitzendbureaus in Nederland en heeft 830 vaste medewerkers. In 2021 realiseerde Timing een omzet van 630 miljoen euro. Door de overname en het wereldwijde en Europese netwerk van PROMAN zal de zelfstandige groeistrategie van Timing een impuls krijgen en wordt de propositie in Nederland verstevigd.

Over PROMAN
PROMAN, opgericht in Manosque in 1990, is de 4e grootste Europese speler in de uitzendmarkt en de tijdelijke/vaste wervingsmarkt en actief in 16 landen. PROMAN groep is actief in Nederland met Luba, E&A en Interchange. In België wordt gewerkt met de merken Agilitas, Amplo en Ascento. Met meer dan 700 agentschappen wereldwijd (exclusief Timing), waaronder 400 in Frankrijk, en 75.000 uitzendkrachten per dag in opdracht, is PROMAN de voorkeurspartner van meer dan 45.000 bedrijven in de industriële, bouw-, nucleaire, farmaceutische, automobiel- en hotelsectoren. PROMAN, een 100% familiebedrijf met een menselijke maat, dankt zijn positie aan zijn waarden: hard werken, behendigheid, welwillendheid, durf, plezier en gezond verstand. Met een sterke groei overtreft de groep jaar na jaar zijn markt en verwacht in 2021 een omzet van 2,9 miljard euro.

Goedkeuring ACM / ondernemingsraad
De verkoop van Timing is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de ondernemingsraden en de ACM en zal naar verwachting in Q3 2022 zijn afgerond. ADG behoudt een minderheidsbelang om de overgang soepel te laten verlopen.

Bron: Timing, persbericht 14 juni 2022

Lees ook
Interview: Timing en In Person, een perfecte match
Proman breidt uit naar België en Nederland via Agilitas Group