SLUIT MENU

Techniek Nederland en Recruitment Marketeers bundelen krachten

Techniek Nederland en Recruitment Marketeers gaan samenwerken om het personeelstekort te verkleinen. Het marketingbureau helpt Techniek Nederland met het plaatsen van hun vacatures op sociale media.

Recruitmentmarketingbureau Recruitment Marketeers en branchevereniging Techniek Nederland hebben een partnership gesloten. De leden van Techniek Nederland kunnen met de hulp van Recruitment Marketeers makkelijker aan nieuw talent komen. Recruitment Marketeers maakt hun technische vacatures op social media en op vakmedia zichtbaar voor technisch talent. Dat is nodig volgens Frank van Eijk-Willemse van Techniek Nederland, “want de tekorten in de technische sector blijven groeien.”

Personeelstekort

Veel technische bedrijven kampen al jaren met personeelstekort en een krappe arbeidsmarkt. 57 procent van deze bedrijven voelt de druk om snel personeel aan te nemen vanwege het aanhoudende tekort, laat onderzoek van Intelligence Group zien. 

“Daarom is het belangrijk dat zij zich onderscheiden van de concurrent met recruitment”, aldus Geert-Jan Waasdorp, Directeur Arbeidsmarkt bij Intelligence Group. “Dit kun je effectief doen door vacatures zichtbaar te maken op social media voor latente kandidaten. Zichtbaarheid in vakmedia en op platformen zoals Techniekwerkt helpt ook. Daar zoeken veel potentiële werknemers actief naar een baan.”

Advertenties

Recruitment Marketeers maakt beeldende advertenties van de technische vacatures, die laten zien hoe het is om bij een technisch bedrijf te werken. “Door het visuele aspect zijn werkzoekenden eerder geneigd te solliciteren”, aldus Remko Booghmans, eigenaar bij Recruitment Marketeers. “De vacature blijft beter hangen en brengt de boodschap beter over, omdat we visuele informatie anders verwerken dan tekstuele informatie. We onthouden 80 procent van wat we zien, en slechts 20 procent van wat we lezen.”

Werven op social media

De advertenties richten zich vooral op starters in de techniek. “Veel van hen hebben onlangs de opleiding werktuigbouwkunde afgerond, of volgen een technische BBL-opleiding”, aldus Booghmans. “Zij zitten in een fase waarin ze een eerste baan zoeken en zijn dagelijks actief op social media. Door hen daar vacatures te tonen, vergroten we de kans dat ze solliciteren.”

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *