SLUIT MENU

Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces

Organisaties werken steeds vaker actief aan hun employer brand. 70 procent van de organisaties zet employer branding actief in tijdens het recruitmentproces. Dit is een stijging van 8 procent ten opzichte van 2016.

Investeringen
Het belang van employer branding is ook terug te zien in de investeringen. Zo heeft 38 procent van de organisaties die actief aan hun employer brand werkt, de budgetten dit jaar verhoogd. Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Recruitment Onderzoek van social media recruitment specialist MrWork, waaraan 233 bedrijven van verschillende groottes meededen.

mrwork2

Versterken van het employer brand
Om het employer brand te versterken en potentiele kandidaten te bereiken, zet maar liefst twee derde van de organisaties social media-kanalen in. LinkedIn wordt hiervoor het vaakst ingezet. Andere belangrijke social media-kanalen die worden ingezet om het employer brand te versterken zijn Facebook (55%), YouTube (43%), Twitter (33%) en Instagram (30%).

Van de bedrijven die niet actief werken aan hun employer brand, geeft 48 procent aan dat dat komt omdat ze nog zoekende zijn naar wat werkt. 38 procent geeft aan dat het op de planning staat voor komend jaar.

Mees van Velzen, oprichter en directeur van MrWork: “Door het unieke karakter van jouw bedrijf te tonen aan potentiële werknemers, versterk je het employer brand en trek je meer kandidaten aan. Uit dit onderzoek blijkt dat social media nog steeds de plek bij uitstek is waar potentiële kandidaten gevonden kunnen worden.”

Bron: MrWork, 1 december 2017

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.