Hinke Wever 14 juni 2016 0 reacties Print Werving en selectie verandert door Big DataPatronen in ons gedrag, in kaart gebracht met behulp van big data, zullen steeds vaker worden ingezet bij werving & selectie. Vrijwel alle digitale processen en diensten worden nu vastgelegd. Van gps-signalen van telefoons en berichten op sociale media tot surfgedrag op internet, digitalisering van openbare dossiers, zoals het Kadaster en de Kamer van Koophandel, en 112-meldingen. Door deze data slim te analyseren en te combineren worden patronen zichtbaar die voorheen onbekend waren. Zo worden verbanden gelegd die toekomstig gedrag kunnen voorspellen: niet alleen van burgers en consumenten, maar ook van medewerkers en bestuurders. Hierdoor breekt een nieuw tijdperk aan voor werving & selectie en executive search. Lees meer Bron: FD, 11 juni 2016 executive search, Google, Graydon, KvK, smartphone, social media, werving en selectie Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever
05-02-2025De juiste match maken binnen HR en recruitment? Gebruik deze zeven wetenschappelijk bewezen beïnvlo...