Hinke Wever 21 maart 2016 0 reacties Print Adecco organiseert vierde editie Street DayAdecco heeft afgelopen donderdag de vierde editie van ‘Street Day’ georganiseerd. Street Day is een initiatief van Adecco Way to Work om jonge werkzoekenden een handje te helpen op de arbeidsmarkt. Meer dan 6700 Adecco experts uit 53 landen deelden in 670 steden hun expertise, tips en middelen in de strijd tegen jeugdwerkloosheid. Jeugdwerkloosheid Met 13% werkloosheid wereldwijd is jeugdwerkloosheid nog altijd een tastbaar probleem, waar in oplopende mate de Verenigde Staten (15%), Europa (22%) het Midden-Oosten en Noord-Afrika (beide 30%) mee kampen. Workshops Tijdens 3500 workshops en seminars leerden werkzoekenden onder andere hoe slimme carrièrekeuzes te maken, het CV te verbeteren en sollicitatiegesprekken te doen. De campagne bereikte een miljoen mensen, wat het totaal op 3 miljoen brengt sinds de start van het evenement in 2013. Bron: Adecco Way to Work, 21 maart 2016 Adecco Way to Work, Alain Delhaize, jeugdwerkloosheid, jongeren, The Adecco Group Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever
14-08-2024Rien van Ekris, Country Head HR The Adecco Group voedt het hart van Adecco NL met ‘Expedition to W...