SLUIT MENU

Adecco organiseert vierde editie Street Day

Adecco heeft afgelopen donderdag de vierde editie van ‘Street Day’ georganiseerd.

Street Day is een initiatief van Adecco Way to Work om jonge werkzoekenden een handje te helpen op de arbeidsmarkt. Meer dan 6700 Adecco experts uit 53 landen deelden in 670 steden hun expertise, tips en middelen in de strijd tegen jeugdwerkloosheid.

11937447_1052532104789809_2769723735986504842_n

Jeugdwerkloosheid
Met 13% werkloosheid wereldwijd is jeugdwerkloosheid nog altijd een tastbaar probleem, waar in oplopende mate de Verenigde Staten (15%), Europa (22%) het Midden-Oosten en Noord-Afrika (beide 30%) mee kampen.

Workshops
Tijdens 3500 workshops en seminars leerden werkzoekenden onder andere hoe slimme carrièrekeuzes te maken, het CV te verbeteren en sollicitatiegesprekken te doen. De campagne bereikte een miljoen mensen, wat het totaal op 3 miljoen brengt sinds de start van het evenement in 2013.

Bron: Adecco Way to Work, 21 maart 2016

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.