"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2022 #MIR2022 van start

Donderdag 3 november is in Utrecht tijdens Recruitment Tech Case Day het startschot gegeven voor de 14e editie van de verkiezing “Meest Invloedrijke Recruiter’ (#MIR2022).


Tijdens deze jaarlijks terugkerende verkiezing strijden genomineerde recruiters om de felbegeerde eer de meest invloedrijke recruiter van het jaar te worden. Met de toevoeging van een nieuwe categorie, de categorie van Meest Invloedrijke Recruitment Team en een nieuwe sponsor en een (fysiek) event ziet het ernaar uit dat de verkiezing van dit jaar de succesvolle edities van voorgaande jaren zeker zal gaan evenaren.

Gouden tijden
“Waar de 13e en 12e editie in het teken stonden van COVID-19, kunnen we dit jaar de 14e editie weer zonder beperkingen organiseren.”, zegt initiatiefnemer en organisator Bas Westland over de verkiezing van 2022. Dat betekent dat we na het succes van het eerste Award Event bij de verkiezingseditie van 2019, ook voor deze 14e editie eind januari 2023 weer een echt fysiek event kunnen organiseren. De roadtrips die we de afgelopen twee jaar hebben gedaan om alle winnaars in het zonnetje te kunnen zetten, waren geweldig, maar dat het nu weer kan in een volle zaal met vakgenoten, daar kijk ik echt naar uit. Ook dit jaar zijn mijn verwachtingen weer hooggespannen. Na de uitdagingen rondom COVID-19, hadden we als recruiters ook het afgelopen jaar te maken met de nodige uitdagingen. Van een recordaantal openstaande vacatures tot een extreem laag aanbod aan mensen die (actief) op zoek waren naar een (nieuwe) baan en een overdonderende vraag naar recruiters van organisaties om deze uitdagingen te tackelen. Ik ben heel erg benieuwd of deze uitdagingen ook naar voren komen in de antwoorden op de videovragen van de jury én welke innovatieve oplossingen recruiters hierop hebben kunnen vinden.”

Jury van vakexperts
Ook dit jaar kunnen we weer rekenen op een jury van vakexperts. Zo buigen dit jaar Annelies Graafland (EN HR Solutions en bestuur Recruiters United), Marco Hendrikse (manager Marketing & Content bij de Academy for Recruitment) en Koen Roozen, docent (Strategisch) Recruitment aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Partner HetRecruitingKantoor en HetMobiliteitKantoor zich als leden van de vakjury over de ingezonden video-vragen van de genomineerde recruiters. Nieuw in de vakjury is dit jaar Wim Dammans. Als winnaar van #MIR2021 neemt hij het stokje over van Marcel Borst, de winnaar van #MIR2020.

Een nieuwe categorie
Nieuw is dit jaar de categorie “Meest Invloedrijke Recruitment Team. “In de afgelopen jaren zagen we vaak dat genomineerde individuele recruiters niet alleen met de eer wilden strijken van de resultaten van hun inspanningen.”, legt Bas Westland uit. “Zonder mijn team was het nooit gelukt”, was een veel gehoorde uitspraak. Vandaar dat we deze categorie in 2022 voor het eerst toevoegen. Een genomineerd recruitmentteam hoeft niet uitsluitend uit recruiters te bestaan, recruitment assistants, sourcers, recuitment marketeers, accountmanagers (bij agency teams) etc. tellen uiteraard ook mee.

Nieuwe partners
“Zonder de steun van onze partners zou “Meest Invloedrijke Recruiter” niet uitgegroeid zijn tot de succesvolle verkiezing die het nu is.”, zegt Westland. Al onze partners brengen specifieke kennis in die we nodig hebben om deze verkiezing mogelijk te maken. Zo vragen we genomineerde kandidaten om video-vragen te beantwoorden en dat je dan kunt rekenen op een partner als Cammio, de experts als het gaat om video-werving, dat maakt het uitvoeren van een eerlijk en transparant selectieproces eenvoudiger. En nu we het “Meest Invloedrijke Recruitment Team als nieuwe categorie hebben toegevoegd aan de verkiezing, betekent dit natuurlijk ook dat voor deze nieuwe categorie een nieuwe partner nodig hadden. We zijn erg blij dat Timetohire zich als nieuwe partner aan deze categorie heeft willen verbinden. Wij zijn blij met en trots op deze sponsoren die bijdragen aan deze verkiezing.”

Partners #MIR2022
• Overall-categorie – Cammio
• Agency-categorie – Carerix
• Interim-categorie – Compagnon
• Corporate-categorie – Independent Recruiters
• Recruitment Talent-categorie – Academy for Recruitment
• Recruitment Marketeer-categorie – Talmark
• Sourcing-categorie – Textkernel
• Recruitment Team-categorie – TimetoHire

#MIR2022
De nominatieronde voor #MIR2021 is donderdag 3 november van start gegaan. Van 3 november tot en met vrijdag 16 december kunnen vakgenoten, klanten, kandidaten, collega’s en noem maar op, hun favoriete recruitment-, sourcing-, recruitment marketing-held/heldin, aanstormend recruitment talent en het meest invloedrijke recruitment team nomineren. De nominatieronde wordt gevolgd door een campagneronde en stemronde voor de publieksprijs. Om in aanmerking te komen voor de vakjuryprijs beantwoorden de genomineerde kandidaten vijf video-vragen in. De vakjury zal op basis van de antwoorden een jurywinnaar uitroepen. Een categorie juryprijs wordt alleen uitgereikt als de jury in een bepaalde categorie de kwaliteit bovengemiddeld vindt.

Timeline MIR 2022:
Donderdag 3 november 2022 – Kick off van #MIR2022 tijdens Recruitment Tech Case Day
Donderdag 3 november 2022 – Vrijdag 16 december 2022 middernacht: Nominatieronde
Dinsdag 20 december 2022 – Start van de campagne door genomineerden
Dinsdag 20 december 2022 – Donderdag 12 januari 2023 middernacht: Stemronde voor publieksprijs
Dinsdag 20 december 2022 – Donderdag 12 januari 2023 middernacht: Periode voor het insturen van de antwoorden op de vijf video vragen voor deelname aan de Juryprijs
Vrijdag 13 januari 2023 – Woensdag 25 januari 2023: Beoordeling video vragen door de jury en juryberaad
Vrijdag 27 januari 2023: Award Uitreiking

Over de verkiezing
De verkiezing ”Meest Invloedrijke Recruiter” is een initiatief van Bas Westland, hoofdredacteur van de blog EmploIT.nl. De verkiezing wordt sinds 2009 jaarlijks gehouden. Eerdere overall winnaars zijn: Wim Dammans (2021 – overall Juryprijs), Marcel Borst (2020 – overall Juryprijs), Arnold Jansen (2019 – overall Juryprijs), Fleur Aalbrecht (2019 – overall Publieksprijs), Michelle Thijssen (2018 – Publieksprijs), Monique de Jong en Luna Kucinskaite (2018 – Juryprijs), Caspar Kipp (2017 – Publieksprijs), Tamara Rood (2017 – Juryprijs), Joris van den Beuken (2016), Koos Würzer (2015), Rob van Elburg (2014), Britt van Capelleveen (2013), Nicole van Thoor (2012), Wesley Hendriks (2011), Kay Goedhardt (2010) en Roos van Vugt (2009).

De Meest Invloedrijke Recruiter van het jaar word je niet zomaar. Om mee te kunnen doen aan deze verkiezing van EmploIT.nl moet je genomineerd worden door je vakgenoten, klanten of kandidaten in de categorieën Agency, Corporate, Interim, Talent, Recruitment Marketing, Sourcing en Recruitment Team. Per organisatie is één genomineerde kandidaat toegestaan. Na de nominatieronde volgt er een verkiezingsronde, daarbij staan een Publieksprijs én een Juryprijs op het spel.

Genomineerde kandidaten bepalen zelf of ze meedoen aan de Juryprijs, aan de Publieksprijs of aan beiden. Genomineerden die deelnemen aan de strijd om de Publieksprijs kunnen na de nominatieronde campagne voeren om stemmen te werven. Per categorie kan er een stem op één van de genomineerde kandidaten uitgebracht worden en er kan een stem worden uitgebracht voor de overall winnaar. Meer dan één keer stemmen is niet toegestaan en anoniem stemmen mag ook niet. Alles in het kader van transparante verkiezingen.

Genomineerden die meedingen naar de Juryprijs laten hun kwaliteiten aan een vakjury zien door het beantwoorden van vijf video-vragen die betrekking hebben op het vakgebied, innovativiteit, kennis en professionaliteit van de genomineerden. Een vakjury beoordeelt deze antwoorden op de videovragen om vervolgens één van de genomineerde kandidaten tot overall winnaar uit te roepen. Daarnaast kan de jury ook besluiten om een genomineerde kandidaat in zijn of haar categorie tot winnaar uit te roepen.

Bron: EmploIT, 3 november 2022

Lees ook
Meest Invloedrijke Recruiter 2021 – Wim Dammans wint juryprijs

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.