"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Brightmine lanceert AI Assist: direct antwoord op HR-vragen

Brightmine lanceert AI Assist, een virtuele gesprekspartner die HR-professionals direct antwoord geeft op hun vragen. De tool biedt betrouwbare, actuele informatie uit Brightmines eigen bronnen en helpt teams tijd te besparen én strategischer te werken binnen een veilige omgeving.

Expert in HR-inzichten Brightmine, onderdeel van RELX, breidt zijn platform uit met de lancering van AI Assist. Met deze nieuwe functie beschikt het Brightmine-platform over een geïntegreerde virtuele gesprekspartner. Via de chatfunctie krijgen HR-professionals direct antwoord op hun vragen, zodat teams snel toegang hebben tot actuele en juridisch correcte informatie. 

Daarbij blijft de veiligheid van gegevens en de kwaliteit van de inhoud gewaarborgd. AI Assist gebruikt uitsluitend kennis uit Brightmines eigen bronnen en functioneert binnen een besloten, door Brightmine beheerde omgeving.

Een digitale assistent

De tool speelt in op de toenemende tijdsdruk binnen HR-teams en de behoefte aan snelle, toegankelijke en betrouwbare informatie. Elk antwoord van AI Assist is voorzien van een verwijzing naar relevante kennisdocumenten, zodat gebruikers de bron kunnen raadplegen. Dit helpt HR-teams tijd te besparen en zich te richten op strategische taken.

Optimaal gebruik van de tool

De tool is volledig door Brightmine ontwikkeld, van codering tot prompting. Tijdens de testfase hebben 55 organisaties ruim zeshonderd prompts beoordeeld. Op basis van deze resultaten biedt Brightmine nu richtlijnen, voorbeeldprompts en trainingen aan om gebruikers optimaal te ondersteunen.

Lees ook: Is impact van AI al zichtbaar in de flexbranchecijfers in het eerste halfjaar van 2025?

Sacha Luijkx, Head of Content bij Brightmine: “Met de lancering van AI Assist zetten we een belangrijke stap in het samenbrengen van kennis en technologie. Zo wordt betrouwbare HR-informatie toegankelijker dan ooit. Ook na de lancering blijven we de tool en onze informatievoorziening verder ontwikkelen. We zullen de vragen die gebruikers stellen namelijk analyseren om waardevolle inzichten te krijgen in actuele thema’s en uitdagingen binnen het vakgebied. Daarmee kunnen we ons platform continu verbeteren. Juist in een tijd waarin wet- en regelgeving snel verandert, is dat ontzettend belangrijk. De inzet van AI Assist zorgt dan ook niet alleen voor efficiëntie, maar bovenal voor rust. Het is het perfecte voorbeeld van hoe technologie de rol van HR strategisch kan versterken.”

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *