"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Uitzendbureau ASA lanceert nieuwe identiteit

ASA presenteert een nieuwe fase in haar bestaan. Met de relaunch zet het uitzendbureau een splinternieuwe identiteit neer, gericht op de nieuwe generatie studenten, starters en young professionals.

ASA

Een generatie die te maken heeft met toenemende maatschappelijke verwachtingen en mentale druk. Het vernieuwde ASA haalt voor deze groep de druk van de ketel en laat hen zien dat er tijd en ruimte is om te beslissen over je loopbaanpad. Daarvoor lanceert het bedrijf een nieuwe pay-off, huisstijl en website.

De nieuwe pay-off ‘Wat voor jou werkt’ verwijst naar de nieuwe mentaliteit die het uitzendbureau vanaf nu uitdraagt. Alles is zo ingericht om de student, starten en young professional te begeleiden in de zoektocht naar een baan die bij hen past.

Prestatiedruk is een groot probleem onder jongvolwassenen. Aan de basis liggen (te) hoge verwachtingen, oneindige keuzes en het gevoel dat je het in één keer goed moet doen. Generatie Z realiseert zich dat een baan, en de juiste voorbereiding daarop, hen verder gaat brengen. Maar ze ervaren ook veel druk om te presteren van familie, vrienden en sociale media.

Denise van den Berg, manager marketing van ASA: “Wij vonden het hoog tijd om een tegengeluid te bieden. Met onze vernieuwde mentaliteit bieden we deze jonge generatie meer kansen om te doen wat voor hen persoonlijk werkt. We zetten geen druk achter persoonlijke ontwikkeling, maar geven de tijd en ruimte om te ontdekken wat bij ze past. Wij geloven dat je echt niet in één keer je droombaan hoeft te vinden. En als je die vindt, kan die morgen weer anders zijn.”

Voor de relaunch trok ASA reclamebureau Natwerk aan. Samen met dit Amsterdamse creatieve bureau werd gewerkt aan het opnieuw opbouwen van het merk, door middel van een nieuwe merkstrategie, positionering, visuele identiteit en een introductie campagne.

Het nieuwe logo is een herontwerp van het oude logo van meer dan 50 jaar geleden. Het bestaat uit twee bollen, met in één de pay-off en in de ander de bedrijfsnaam. Digital design agency Bravoure werd aangesteld voor een nieuw webdesign.

ASA introduceert haar nieuwe campagne vanaf maandag 11 oktober, in de vorm van een 360 graden campagne, waar vrijwel alle communicatiemiddelen ingezet zullen worden tot het einde van het jaar.

Bron: ASA, 11 oktober 2021

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.