Redactie FlexNieuws 14 juli 2015 0 reacties Print Zzp’er minder kieskeurig bij keuze bemiddelaarZzp’ers zijn in vergelijking tot vorig jaar minder kieskeurig bij de selectie van een bemiddelaar. Marge is en blijft het belangrijkste aspect, voor iedere zzp’er die zich oriënteert op een bemiddelaar. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer onder 519 zzp’ers, in opdracht van Yacht. Marge belangrijkst De marge en kosten die de bemiddelaar hanteert, is het eerste aspect bij de selectie van een bemiddelaar. Ervaringen van anderen komen op de tweede plaats (2), gevolgd door (3) branche-specifieke opdrachten, (4) namen van opdrachtgevers en (5) beroepsspecifieke opdrachten. De zzp’er let bovendien steeds meer op ‘social proof’ (+17%): hoeveel andere zzp’ers hebben zich al bij de betreffende bemiddelaar ingeschreven? Transparantie van belang De zzp’er vindt vooral transparantie (7,2), tarief (6,8), betalingstermijn (6,7) en marges (6,5) belangrijk voor goede bemiddeling. Het aantal opdrachten (6,2) en het aantal opdrachtgevers (6,0) dat de bemiddelaar biedt, is minder van belang voor de zzp’er. De onderzoeksresultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 519 zzp’ers in Nederland. Bron: ZZP Barometer, 14 juli 2015 ZZP Barometer, zzp'er Print Over de auteur Over Redactie FlexNieuws Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten. Bekijk alle berichten van Redactie FlexNieuws