loading
views

Brunel start nieuw opleidingstraject finance medewerkers

Arbeidsmarktspecialist Brunel investeert in een nieuw driejarig opleidingstraject voor zowel huidige als nieuwe finance medewerkers.

De reden voor deze nieuwe ontwikkeling is een duidelijke verandering in het gewenste profiel van medewerkers binnen de financiële dienstverlening. Enerzijds zorgen FinTech-ontwikkelingen ervoor dat medewerkers met nieuwe digitale tools moeten werken, anderzijds worden soft skills belangrijker dan feitelijke kennis.

De eisen die gesteld worden aan de finance medewerker van nu en in de toekomst verschillen aanzienlijk ten aanzien van het verleden. Het behalen van de juiste diploma’s alleen is niet genoeg; interpersoonlijke kwaliteiten zijn minstens zo belangrijk. Rob Duijs, Business Unit Manager Brunel Insurance & Banking: “De finance medewerker van de toekomst moet meer dan ooit beschikken over een aantal belangrijke competenties. Zo moet iemand energiek, proactief en resultaatgericht zijn en beschikken over aanpassingsvermogen gecombineerd met een positieve, klantgerichte instelling. Dit is een totaal ander eisenpakket dan 10 jaar geleden. Wij zagen dit al eerder en introduceerden in 2014 het Young Specialist Program om de finance medewerker van de toekomst op te leiden. Dit programma leverde al 170 hooggekwalificeerde finance professionals op”.

Een nieuwe ontwikkeling is volgens Duijs de vraag van finance klanten om professionals te leveren binnen een project georiënteerde organisatie. Duijs: “De professionals van Brunel dienen hierbij wel te beantwoorden aan de wensen van deze tijd. Denk hierbij aan een grotere flexibiliteit en sterke communicatieve vaardigheden die passen bij een grotere verantwoordelijkheid voor het beoogde resultaat. We vonden daarom dat het tijd was om een nieuw opleidingstraject te ontwikkelen.”

Het beoogde nieuwe opleidingstraject bestaat uit drie fasen. De eerste fase is gericht op het behalen van de relevante Wet op het financieel toezicht-certificaten. In de tweede fase wordt aandacht besteed aan de ontwikkeling van interpersoonlijke vaardigheden. De derde fase richt zich op het maken van een inhoudelijke verdiepingsslag en het ontwikkelen van data skills. Het doel van dit opleidingstraject is om medewerkers op te leiden tot finance professionals die passen bij de bank en verzekeraar van de toekomst.

Bron: Brunel, 24 november 2016

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek