Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2020

0
140

Voor de twaalfde keer op rij is dit jaar de verkiezing ‘Meest Invloedrijke Recruiter’ gehouden. Tijdens deze verkiezing strijden genomineerde recruiters om de eer de meest invloedrijke recruiter van het jaar te worden. Vandaag zijn zowel de winnaars van de Publiekprijs als de Juryprijs bekend gemaakt. Zij hebben uit handen van organisator Bas Westland, tijdens een bijzonder verrassingsbezoek, hun Award coronaproof ontvangen.

Na een spannende strijd is Marcel Borst, Recruitment / Marketing Manager bij Bluetech Engineering, door de vakjury tot overall én Meest Invloedrijke Recruitment Marketeer uitgeroepen. Luuk Jan Feitsma, Recruitment Scientist bij GoDataDriven, mag zich van de vakjury de Meest Invloedrijke Corporate Recruiter van het afgelopen jaar noemen. En met een meerderheid van publieksstemmen is Sebastiaan Cové van Time to Hire dé overall winnaar van de Publieksprijs.

Verkiezing
Alle ingrediënten voor een spannende verkiezing waren ook dit jaar weer aanwezig: 21 genomineerden voor de Juryprijs, 21 genomineerden voor de Publieksprijs en meer dan 5.000 stemmen. Tot op het laatste moment was het in verschillende categorieën een verrassing wie van de genomineerden uiteindelijk op de meeste stemmen van het publiek kon rekenen én wie er door de vakjury tot winnaar van de verkiezing uitgeroepen zou worden.

Juryprijs en Publieksprijs
Genomineerde kandidaten geven zelf aan of ze in aanmerking willen komen voor de Publieksprijs, voor de Juryprijs of voor beide. Dit jaar deden 16 kandidaten mee voor zowel de Publieksprijs als de Juryprijs, 5 kandidaten deden alleen mee aan de Juryprijs en 5 kandidaten kozen ervoor om mee te dingen voor de Publieksprijs. De Publieksprijs gaat naar de genomineerde recruiter, die de meeste stemmen overall heeft verkregen, daarnaast is er per categorie (Agency, Corporate, Interim, Talent en Recruitment Marketing) ook een winnaar. Wie de meeste stemmen heeft in een categorie, is de winnaar van die categorie.

Video
Voor de Juryprijs beoordeelt een vakjury vijf video-vragen die de genomineerde recruiters via het videointerviewplatform Cammio hebben beantwoord. Om zich goed voor te kunnen bereiden op het beantwoorden van deze video-vragen, kregen de genomineerden de kans om online deel te nemen aan een trainingsvideo van Cammio en aan een video van de Jelmer Zuidema, de winnaar van vorig jaar.

Marcel Borst en Luuk Jan Feitsma
Na uitvoerig beraad heeft de vakjury Marcel Borst uitgeroepen tot de overall winnaar van de verkiezing uitgeroepen en tevens tot Meest Invloedrijke Marketeer van 2020. Luuk Jan Feitsma mag zich dit jaar dé Meest Invloedrijke Corporate Recruiter van het jaar 2020 noemen. Hij werd door de vakjury uitgeroepen tot de winnaar in de categorie Corporate.

Sebastiaan Cové
Bij de publieksprijs was het tot op het laatste moment spannend. Er is massaal gestemd en het tellen van al die stemmen ging met de hulp van ‘MIR-notaris’ Rogier van Meer ongekend snel. Uiteindelijk ging Sebastiaan Cové er met de overall Publieksprijs vandoor en kreeg hij daarnaast ook in de categorie Recruitment Marketeer de meeste stemmen.

Winnaars per categorie
In de categorie Corporate mag Martine Bom-Hogenkamp, corporate recruiter bij VolkerRail, zich de winnares noemen met de meeste stemmen van het publiek. In de categorie Agency schrijft Angelique Vierhout dit jaar de overwinning op haar naam. Ook in de categorie Interim was het lang spannend, maar behaalde Maud Kuipers-Macharia van Recruitment Rocks uiteindelijk de meeste stemmen. Na een nek-aan-nek race tussen recruitment-talenten Tom van Dijk van JOIN Recruitment en Deniz Bican van SKS Professionals, ging laatstgenoemde er uiteindelijk met de titel in de categorie Recruitment Talent vandoor.

Alle prijswinnaars zijn verrast met een bezoekje van organisator Bas Westland. Met een lied op maat en award met gepersonaliseerde afbeelding werden de winnaars in het zonnetje gezet. De verkiezing werd mede mogelijk gemaakt door partners Cammio, Carerix, Compagnon, Independent Recruiters, Talmark en WeAreKeen.

Bron: emploIT, 29 januari 2021