Tempo-Team lanceert campagne ‘Complimento’ voor meer werkplezier

0
101

Om werkplezier te bevorderen en complimenten op de werkvloer te stimuleren, lanceert Tempo-Team de campagne ‘Complimento’.

Werkgevers overschatten massaal de hoeveelheid complimenten die zij geven aan hun medewerkers. Terwijl dit wel het werkplezier boost. Het doel is werknemers en werkgevers aan te sporen ze wat vaker te geven.

De campagne is van start gegaan rond Nationale Complimentendag en bestaat uit een variatie van earned, owned en paid uitingen.

Lees er meer over

De recordkrapte op de arbeidsmarkt doet een fors beroep op organisaties en bedrijven om aantrekkelijk te zijn en blijven als werkgever. Werkplezier kan in tijden van schaarste het verschil maken voor potentiële werknemers om wel of niet voor een werkgever te kiezen.

Tempo-Team doet veel onderzoek naar werkplezier, een belangrijk criterium voor de aantrekkelijkheid van werkgevers. Zo blijkt bijvoorbeeld dat trots en zelfvertrouwen het werkplezier boosten. Het zijn twee factoren die getriggerd worden bij een compliment van een leidinggevende. Bovendien doen mensen beter hun best na het ontvangen van complimenten.

Werkgevers onderschatten de kracht van complimenten voor werkplezier

Meer werkplezier voor jongeren
De campagne is vooral gericht op het stimuleren van werkplezier onder jongeren in de leeftijdscategorie 18 – 35 jaar. De belangrijkste driver voor deze doelgroep voor het verkrijgen van werkplezier is waardering en erkenning. Uit onderzoek blijkt dat 67% van de jongeren dit belangrijk vindt, maar slechts 37% ervaart dit voldoende in hun huidige baan. Laura Schepel, Directeur Marketing & Communicatie van Tempo-Team: “Hoewel uitingen voornamelijk zijn gericht op jongeren, is de campagne van Tempo-Team ook zeker een eye-opener voor werkgevers. We zien die niet over het hoofd en hebben een duidelijke boodschap: met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan werkplezier in tijden van schaarste het verschil maken. Om te kiezen voor een bepaalde werkgever of juist ergens te blijven. In dat kader complimenteer ik hierbij graag het hele team die deze campagne mogelijk heeft gemaakt. In het bijzonder Denise Kenter, Experience marketeer Tempo-Team. Kortom; er mag nog best een tandje bij, complimenten geven loont!”

Complimento
In de campagne is een centrale rol weggelegd voor de zogenaamde werkplezier squad. Het team dat gericht is op werkplezier. YouTubers (en bekende Tempo-Team gezichten uit eerdere campagnes) Qucee & Nesim, de CEO’s van werkplezier, kondigen in een teaser video op Tiktok en Instagram versterking aan van de squad:Poke. Poke aka Mr. Complimento geeft met zijn knallende track en videoclip ‘Complimento’ een geheel eigen draai aan complimenten. De teaser sluit af met een call-to-action die kijkers aanspoort collega’s op de werkvloer te complimenteren. Bij de leukste inzendingen gaat de werkplezier squad langs om de harde werkers te verrassen met toffe complimenten. Tempo-Team speelt hier in op de zeer populaire trend op Tiktok ‘Drive-By Kindness’ De verrassing video’s worden online – paid en organisch – ingezet op de bekende socials.

Daarnaast zijn op radio, buitenreclame en in bioscopen commercials te zien en te horen. De media-inzet is ingericht op het bereiken van de jongeren doelgroep. Tevens is de campagne in drie fasen ingezet.

1. Allereerst een video op social om de doelgroep warm te maken voor Complimentendag en hen aan te sporen om complimenten te gaan geven aan collega’s. Door gebruik te maken van de #Complimento maken zij tevens kans op een limited edition bomberjack van Poke.
2. In deze fase gaat de track ‘Complimento’ live. Alle assets die zijn ingezet, zijn ter promotie van de track en bijbehorende clip.
3. Samen met Poke verrassen we harde werkers van Tempo-Team met leuke complimenten. Deze fase dient als bewijsvoering om te laten zien hoe blij men wordt van het ontvangen van een compliment. Dit is zichtbaar werkplezier!

Ook de mediabestedingen zijn gericht op deze drie fasen. fase 1 10%, fase 2 35% en fase 3 55%. Deze strategische aanpak zorgt dat de doelgroep eerst geactiveerd en geïnformeerd raakt om vervolgens de bewijsvoering te demonstreren. Zo landt de werkplezier boodschap nog beter.

Bron: Tempo-Team, 17 maart 2022