ABU jaarcijfers uitzendbranche 2022

0
149

De uitzendbranche is in 2022 gegroeid in omzet en gekrompen in uren ten opzichte van 2021. Het totaal aantal uren is in 2022 gedaald met 6%, de totale omzet is gestegen met 3%.

Dat meldt de ABU in de marktmonitor uitzendbranche.

In 2022 was er één werkbare dag minder dan in 2021, hiervoor is een correctie toegepast.

De jaarontwikkelingen per sector zijn als volgt:

  • Administratieve sector: Een daling van 16% in uren en een daling van 4% in omzet ten opzichte van 2021.
  • Industriële sector: Een stijging van 1% in uren en een stijging van 9% in omzet ten opzichte van 2021.
  • Technische sector: Een daling van 5% in uren en een stijging van 3% in omzet ten opzichte van 2021.

Periode 13 2022

Uren en omzet uitzendbranche periode 13 2022 (week 49 – 52, 5 december t/m 1 januari)
In periode 13, van 5 december tot en met 1 januari, daalde het aantal uren met 9% en steeg de omzet met 1% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Omdat deze periode één werkbare dag minder telde dan dezelfde periode vorig jaar, is er een correctie toegepast.

ABU marktmonitor 2022, periode 13, uren uitzenden

De ontwikkelingen per sector zijn als volgt:

  • Administratieve sector: Het aantal uren daalde met 22% en de omzet is gedaald met 5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • Industriële sector: Het aantal uren steeg met 1% en de omzet steeg met 9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • Technische sector: Het aantal uren daalde met 7% en de omzet steeg met 3% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.ABU marktmonitor 2022, omzet uitzenden periode 13

Bron: ABU, 24 januari 2023

Lees ook
ING verwacht 2% krimp voor flexbranche in 2023
ABU week 45-48, 2022: uitzenduren dalen 9 procent, omzet blijft gelijk