"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Relatiegeschenken: krachtig marketinginstrument voor merkidentiteit en klantenbinding

Als uitzendbureau wil je opvallen ten opzichte van de concurrentie en een indruk achterlaten bij potentiële klanten en kandidaten. Een effectieve manier om je merk op te laten vallen en professionaliteit uit te stralen is het gebruik van gepersonaliseerde relatiegeschenken. In de uitzendbranche draait het om het koppelen van talentvolle kandidaten aan een baan en opdrachtgevers. Merkidentiteit is daarin heel belangrijk. Hoe beter en vaker je merk herkend wordt, hoe groter de klantenkring wordt.

Balpennen: krachtige merkambassadeurs

De meest populaire en gebruikte relatiegeschenken zijn balpennen met logo. Balpennen zijn praktisch en worden dagelijks gebruikt, voor het maken van notities bij een vergadering of het schrijven van een boodschappenlijstje. Balpennen zijn ook heel handig bij een kennismakingsgesprek waarbij je dan aantekeningen kunt maken of een e-mailadres van een contactpersoon kunt noteren. Een mooie aanvulling hierbij is een kladblok met logo. Door de balpennen te voorzien van je logo en eventueel een slogan wordt de schrijver elke keer subtiel herinnerd aan je merk.

Tassen: functioneel promotiemateriaal

Tasjes met logo zijn niet alleen handige en functionele geschenken, maar ook krachtige promotietools. Tijdens evenementen, beurzen of bij het meegeven van informatiebrochures aan klanten en bedrijven maken bedrukte tasjes impact. En niet alleen omdat het handig is om mee te nemen, ook omdat je hiermee je merk op een grotere schaal kunt verspreiden. Sollicitanten en klanten zullen de tasjes niet enkel gebruiken om documenten in mee te nemen, maar ook in het dagelijks leven waardoor een breder publiek uw merk onder ogen krijgt. Deze herbruikbare tassen laten zien dat uw uitzendbureau waarde hecht aan kwaliteit en duurzaamheid.

Waarom bedrukte relatiegeschenken voor uitzendbureaus?

  • Relatiegeschenken, zoals balpennen en tasjes, zijn praktisch en worden bijna dagelijks gebruikt. Hierdoor komt je merk regelmatig onder de aandacht en bereikt het een breed publiek. Of het nu gaat om het uitdelen van deze relatiegeschenken op evenementen of beurzen, als onderdeel van een welkomstpakket of als geschenk aan klanten, het zijn veelzijdige marketinginstrumenten.

  • Gepersonaliseerde relatiegeschenken worden vaak gewaardeerd door klanten en relaties. Het laat zien dat je aandacht besteedt aan details en zorgt voor een professionele uitstraling. Kandidaten die op gesprek komen waarbij ze een kladblok, pen en tasje krijgen dat ze mogen houden, zullen positiever terugdenken en wellicht eerder aan je bedrijf terugdenken dan wanneer ze niets krijgen.

  • Met bedrukte relatiegeschenken val je op. Het regelmatig zien van je logo op dagelijkse items vergroot de merkbekendheid. Bovendien worden mensen hier vaak nieuwsgierig door en zoeken je merk of bedrijf op. Dit kan weer leiden tot nieuwe kandidaten of klanten. Daarnaast hebben relatiegeschenken niet altijd direct invloed. Een bedrukt relatiegeschenk vergroot de kans dat ook later kandidaten of klanten aan je bedrijf herinnerd worden. Wellicht zoeken ze nu nog geen nieuwe baan, maar kan dat over een half jaar anders zijn. Als ze dan ergens weer jouw logo op terug zien komen, is de kans groter dat ze bij je aankloppen.