"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Aantal 55-plussers dat graag wil werken afgelopen jaar toegenomen met 688%

De arbeidsmarkt staat onder druk, en hoewel er aanzienlijke krapte heerst, worden 55-plussers nog steeds geconfronteerd met vooroordelen en discriminatie. Daarom lanceert Maandag® de campagne “The Comeback Crew”.

Het aantal 55+-professionals dat weer aan het werk wil is het afgelopen jaar met 688% gestegen, volgens data van Maandag®.

Maar ondanks de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt ondervindt tweederde van ervaren professionals moeilijkheden bij het vinden van een nieuwe baan, zo blijkt uit onderzoek van vakbond CNV.

Inclusieve benadering

Daarom hanteert maandag een inclusieve benadering. Jacqueline Post, CEO bij Maandag: “Voor elke werkzoekende in het tweede kwartaal van 2023 stonden er meerdere vacatures open. Wij omarmen al langer 55-plussers die een schat aan ervaring hebben. Door werk aan te bieden dat bij hen past. Het is een groep die te maken heeft met vooroordelen en discriminatie”.

Leeftijdsdiscriminatie

Leeftijdsdiscriminatie is een veelvoorkomend probleem op de werkvloer, vooral bij werknemers tussen 45 en 65 jaar (CBS). Het gevoel van genegeerd of buitengesloten te worden, blijkt een zorgwekkende realiteit voor deze leeftijdsgroep, ondanks hun waardevolle kennis, wijsheid en bewezen kwaliteiten.

The Comeback Crew

In een poging om deze problematiek aan te pakken, lanceert Maandag® de campagne “The Comeback Crew”. Deze campagne heeft tot doel 55-plussers extra te activeren en de strijd aan te gaan tegen leeftijdsdiscriminatie op de arbeidsmarkt.

Post: “Het is zorgelijk dat discriminatie nog steeds plaatsvindt, in welke vorm dan ook. Kennis, wijsheid en bewezen kwaliteiten kennen geen leeftijdsgrens. Alle werkgevers kunnen bijdragen aan een toekomstbestendige arbeidsmarkt.“

Bekijk hier de campagne video

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.