loading
views

Zzp’er minder kieskeurig bij keuze bemiddelaar

Zzp’er minder kieskeurig bij keuze bemiddelaar

Zzp’ers zijn in vergelijking tot vorig jaar minder kieskeurig bij de selectie van een bemiddelaar. Marge is en blijft het belangrijkste aspect, voor iedere zzp’er die zich oriënteert op een bemiddelaar. 

Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer onder 519 zzp’ers, in opdracht van Yacht.

Marge belangrijkst
De marge en kosten die de bemiddelaar hanteert, is het eerste aspect bij de selectie van een bemiddelaar. Ervaringen van anderen komen op de tweede plaats (2), gevolgd door (3) branche-specifieke opdrachten, (4) namen van opdrachtgevers en (5) beroepsspecifieke opdrachten. De zzp’er let bovendien steeds meer op ‘social proof’ (+17%): hoeveel andere zzp’ers hebben zich al bij de betreffende bemiddelaar ingeschreven?

Transparantie van belang
De zzp’er vindt vooral transparantie (7,2), tarief (6,8), betalingstermijn (6,7) en marges (6,5) belangrijk voor goede bemiddeling. Het aantal opdrachten (6,2) en het aantal opdrachtgevers (6,0) dat de bemiddelaar biedt, is minder van belang voor de zzp’er.

De onderzoeksresultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 519 zzp’ers in Nederland.

piramide

Bron: ZZP Barometer, 14 juli 2015

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek