loading
views

TiP wordt Actief Interim – landelijke uitrol nieuwe vestigingen

TiP wordt Actief Interim – landelijke uitrol nieuwe vestigingen

“Wij zoeken uitzendtalenten”

Interview met Alexander Meijers, directeur TiP personeelsdiensten – dat binnenkort opereert onder de naam Actief Interim.

Actief Interim opent landelijk nieuwe vestigingen in Nederland en doorbreekt daarmee de trend in de uitzendbranche om vestigingen te sluiten en zich steeds meer toe te leggen op online activiteiten.

Actief Interim

Actief Interim vanaf 1 april
TiP personeelsdiensten staat aan de vooravond van een grote omwenteling.

Per 1 april verdwijnt de naam van TiP personeelsdiensten uit het straatbeeld om ruimte te maken voor de nieuwe naam ‘Actief Interim’. “Deze naam sluit beter aan bij wie we zijn en maakt ons zichtbaar als Benelux partij,” zegt Meijers. “Ons streven is om de komende jaren, juist daar waar onze concullega’s massaal vestigingen sluiten, het aantal vestigingen van Actief Interim te gaan uitbreiden.”

TiP personeelsdiensten

Tot 1 augustus vorig jaar was TiP een dochteronderneming van de Humares Groep. Humares heeft afscheid genomen van TiP als generalistische uitzendorganisatie en concentreert zich voortaan op nichemarkten. Uit gesprekken met mogelijke investeerders bleek het Belgische Actief Interim de juiste partner te zijn voor TiP.

“In België is Actief Interim in tien jaar gegroeid van 10 naar 65 vestigingen. De Belgische markt is qua omvang een derde van de Nederlandse markt. Nadat Actief Interim in België landelijke dekking had gerealiseerd, zocht het samenwerking voor uitbreiding over de grens. TiP personeelsdiensten sluit goed aan bij de bedrijfscultuur en de verwachtingen van Actief.”

Alexander Meijers is al zeven jaar directeur van TiP en werkte eerder twaalf jaar bij Tempo-Team.

“De samenwerking met Actief Interim is gericht op verdere uitbouw van de organisatie, uitgaande van onze eigen kracht en aanpak. Sinds 1 januari zijn we operationeel onafhankelijk van Humares en werken we vanuit ons eigen hoofdkantoor. We hebben een controller aangenomen en het beheer van de ICT is uitbesteed. Per 1 maart is er ook een ervaren corporate recruiter, Femke Meijer, aangenomen die zich volledig gaat richten op het aantrekken van uitzendtalent.”

“Het is onze ambitie om binnen vijf jaar landelijke dekking te bewerkstelligen waardoor we bestaande klanten nog beter kunnen helpen en een aantrekkelijke partij zijn voor nieuwe klanten. Waar andere uitzendorganisaties sluiten, gaan wij open! Dit jaar streven we om te beginnen naar minimaal acht nieuwe vestigingen.”

Eerst de vestigingsmanager, dan de locatie
“We zoeken de talenten die aantoonbaar commerciële successen hebben geboekt in de uitzendbranche. Aan de hand van hun netwerk en hun regionale activiteiten bepalen wij of de opening van een vestiging past bij de aanwezige markt in die regio en die sector. We zoeken dus eerst de vestigingsmanager en waar zij of hij woont en het netwerk heeft, openen wij de vestiging.”

Uitzendtalent gezocht
“Op dit moment zijn we vooral actief in het oosten van het land, maar ook in het noorden en zuiden zijn wij vertegenwoordigd. Per 1 april openen wij een vestiging in Zutphen, Eerbeek en Hengelo en medio mei in Houten.

Sinds 1 maart voeren we een landelijke campagne, onder meer via social media, om potentiële uitzendtalenten te enthousiasmeren in hun ambitie om een eigen vestiging te openen en uit te bouwen. Op elke vestiging gaat een team van start dat bestaat uit een vestigingsmanager, een intercedent en een stagiaire. Na circa een jaar wordt nog een extra intercedent aangetrokken.
We huren panden op zichtlocaties voor het lokale bedrijfsleven en voor lokale kandidaten.”

Schaap met vijf poten
“Wij geloven in kleine teams van drie tot zes medewerkers per vestiging die het hele proces beheersen. We zoeken multifunctionele ‘schapen met vijf poten’, die het hele traject kunnen uitvoeren vanaf het eerste contact met de potentiële nieuwe klant, de offerte, tot aan de plaatsing van de geworven kandidaat.
We sturen op output en stimuleren een team dat onderneemt en out-of-the-box durft te denken. Als een vestigingsmanager en een intercedent goed zijn in kantoorfuncties vind ik het prima als 90% van de plaatsingen is gekoppeld aan kantoorfuncties en 10% gericht is op logistiek. Wij gaan uit van de kracht en de know how van het team.”

Naamsverandering
“Klanten en uitzendkrachten zijn al op de hoogte gebracht van onze naamsverandering. Ook prospects en niet-werkenden willen we bereiken met het nieuws over onze nieuwe naam. We hebben met TiP personeelsdiensten regionaal een uitstekende reputatie en naamsbekendheid gerealiseerd, vooral op de Veluwe. In de komende jaren streven we ernaar het vertrouwen dat men in ons stelt naadloos te laten overgaan in vertrouwen in de naam van Actief Interim.

Zodra we een landelijke speler op de markt zijn, zullen ook grotere klanten worden bediend. Voor nu blijven we ons focussen op het MKB en denken we kwaliteitsgericht met onze klanten mee om te komen tot de meest gunstige en efficiënte oplossing voor hun personeelsbehoefte.”

Alexander Meijers

Uitnodiging Actief Interim
Per 1 januari 2016 opent Actief Interim een centraal gelegen hoofdkantoor in de regio Utrecht.

“Uitzendtalenten die zich aangesproken voelen door onze plannen, nodigen we uit contact op te nemen!” zo besluit Alexander Meijers.

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek