StepStone Job Agent gebruiksvriendelijkst

0
493

19 juni 2008

Het geautomatiseerde emailsysteem van StepStone, waarbij werkzoekenden e-mails ontvangen met passende vacatures, is de meest gebruiksvriendelijke Job Agent.

Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek onder de negen grootste vacaturesites van Nederland uitgevoerd door HR-weblog Recruitment Matters. “StepStone probeert zoveel mogelijk de diensten aan te laten sluiten op de specifieke behoeften van de gebruikers”, reageert Gijs Bos, Country Manager Stepstone Nederland.

Punten
Er waren in totaal 16 punten te verdienen, waarvan StepStone er als enige 15 heeft gekregen. Nationale Vacaturebank, Monsterboard en Intermediair volgen op de voet met elk 14 punten.

Criteria onderzoek
In het onderzoek is onder meer gekeken naar de manieren waarop bij de verschillende vacaturesites een Job Agent aangemaakt moet worden en in hoeverre dit lijkt aan te sluiten bij de behoeften van de gebruiker. Daarbij is ook gelet op de mogelijkheid tot aanmelden zonder registratie, het snel en makkelijk wijzigen van selectiecriteria in de Job Agent en de hoeveelheid informatie die een Job Agent te bieden heeft.

Verbeterpunten
StepStone scoort niet op het kiezen van een voorkeurskanaal, te weten E-mail, SMS, of RSS. “We zullen de verbeterpunten oppakken voor een nog betere gebruikerservaring”, schrijft Bos op de site van Recruitment Matters.

Flexmarkt – nieuws
> meer nieuws

Bron: Recruitment Matters, 17 juni 2008


FlexService – home