"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Sollicitant kan steeds vaker rekenen op reactietermijn

| NVP Sollicitatiecode |

Steeds meer organisaties overleggen een concrete reactietijd aan sollicitanten. Ook is de communicatie over de termijn redelijk consistent.

Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Digitaal-Werven. Digitaal-Werven presenteert de cijfers tijdens het 10e Digitaal-Werven event op 3 november.

Communicatie verbeterd
Het aantal bedrijven dat gedurende het sollicitatieproces een concrete reactietermijn noemt, ligt onder de 50%. In 2013 was dit nog slechts 10%. Ongeveer drie kwart van de bedrijven is zowel op de website als in de automatische bevestigingen consistent in de communicatie over de reactietijd. Hetzelfde percentage van de bedrijven haalt de voorgestelde termijn aan de kandidaat ook daadwerkelijk.

Bron: Digitaal-Werven, 24 oktober 2016, rectec.nl, 24 oktober 2016

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.