"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Randstad werkt aan ’Buienradar arbeidsmarkt’

Uitzendbureau Randstad werkt aan een ‘Buienradar voor de arbeidsmarkt’ en zet vol in op big data en communicatie via apps. Het vak van de intercedent draait definitief niet langer om de kaartenbak en de telefoon.

Dit meldt de Telegraaf op basis van een presentatie over de toekomst van de arbeidsmarkt die de uitzender dinsdag hield.

Data
Randstad beschikt over enorme hoeveelheden data met profielen van kandidaten en vacatures bij van klanten. In combinatie met externe arbeidsmarktinformatie kan het bedrijf achterhalen waar een potentiële opdrachtgever zit, wat voor arbeidskracht hij wanneer nodig heeft en hoeveel hij daarvoor zou moeten betalen.

Buienradar
Met het systeem Yacht Insights on Professionals (YIP) ziet de detacheerder op postcodenniveau hoe ruim of krap de arbeidsmarkt is voor een bepaald beroep. Medio 2019 moet dat een soort ‘buienradar’ opleveren, met per regio de spanning op de arbeidsmarkt.

Apps
Ook andere tools en apps worden slimmer, waaronder het matchen van kandidaten, en de communicatie over planning, urenregistratie en oproepen voor korte klussen.

Intercedenten
Volgens Randstad blijven, ondanks deze ontwikkelingen, intercedenten toegevoegde waarde bieden. Ook zal Randstad nooit flexwerkers plaatsen zonder ze gezien te hebben. De regelgeving verplicht hen bovendien om de mensen te zien bij hun identificatie.

Bron: Telegraaf, 5 juni 2018

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.