"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Opening praktijkschool in Barendrecht

De praktijkschool van Hoppenbrouwers Techniek in Barendrecht is op donderdag 21 april geopend door Erik van der Lichte van Career Boost.

Dit is de vijftiende praktijkschool van de technisch dienstverlener die wil groeien naar 40 vestigingen verspreid over het land en naar 5000 medewerkers.

Zelf opleiden
Vestigingsleider Ronnie van Haperen: “Om onze groeiambitie te kunnen bereiken, is goed opgeleid personeel onontbeerlijk. Wij geloven bij Hoppenbrouwers in eigen kweek en doorstroom van onderaf en leiden onze mensen graag zelf op. In onze praktijkschool dragen onze technische vakmensen hun kennis, expertise én passie voor techniek over aan de jeugd.”

Intensieve begeleiding
Hoppenbrouwers Techniek streeft ernaar om in elke vestiging een praktijkschool te openen. Ook wordt veel geïnvesteerd in contact met scholen en de organisatie van snuffelstages. In de praktijkschool combineren leerlingen veelal ‘leren en werken’. Ze doen praktijkervaring op, krijgen intensieve begeleiding, draaien mee als volwaardig medewerker en hebben kans op een vast contract. Afgelopen jaar zijn er drie bbl’ers en zij-instromers gestart in Barendrecht.

Industriële automatisering
Hoppenbrouwers Techniek in Barendrecht is een zelfstandig opererende vestiging die nauw samenwerkt met andere. Ze zijn gespecialiseerd in industriële automatisering. De feestelijke opening van de praktijkschool vond plaats in het bijzijn van de medewerkers van Hoppenbrouwers Techniek Barendrecht en afgevaardigden van de diverse scholen in de regio.

“Onbekend maakt onbemind, het is belangrijk dat bedrijven zich laten zien onder de jongeren. Zo kunnen ze kennismaken met het bedrijfsleven en mogelijkheden voor de toekomst. Dat doet Hoppenbrouwers al heel goed in Brabant. Ik weet zeker dat ze dat ook heel goed gaan doen in Barendrecht,” aldus Erik van der Lichte.

Bron: Hoppenbrouwers Techniek, 21 april 2022

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.