Nieuwe wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen

0
46

Nieuwe wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen

‘Er zit meer achter werken bij DJI’ nodigt uit om voorbij vooroordelen te kijken.
Werken bij DJI
Employer branding bureau Steam ontwikkelde in opdracht van Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) een nieuwe campagne met als doel meer medewerkers te werven. DJI heeft een grote wervingsvraag maar is nog te onbekend als werkgever.

De campagne ging vorige week van start. Er zijn onder meer beveiligers, verpleegkundigen, sociaal werkers en psychologen nodig. DJI daagt mensen uit om voorbij vooroordelen te kijken en te ontdekken wat het werk bij DJI nu écht inhoudt. Die uitnodiging is vertaald in de campagne ‘Er zit meer achter werken bij DJI’ die bestaat uit onder andere online video’s en een nieuwe werkenbijDJI.nl website.

DJI kent verschillende soorten inrichtingen voor diverse categorieën gedetineerden, onder andere gevangenissen, forensische klinieken, detentiecentra en jeugdinrichtingen. Met 50 locaties en gemiddeld per dag 11.335 mensen die bij DJI verblijven, hebben de ruim 16.000 medewerkers maatschappelijk belangrijk werk te doen. Niet alleen de krappe arbeidsmarkt, maar ook de leeftijdsuitstroom zorgt voor een uitdagende wervingsvraag. Voor DJI is deze wervingsopgave urgent, omdat onvoldoende personeel de veiligheid raakt van medewerkers, gedetineerden en de samenleving.

De campagne ‘Er zit meer achter werken bij DJI’ laat zien dat het werk over veel meer gaat dan werken in een gesloten setting. Het gaat over werken aan veiligheid en samenwerken aan de terugkeer in de maatschappij. Dit is belangrijk omdat iedere gedetineerde straks gewoon weer iemands buurman of buurvrouw kan zijn.

De video is hier te bekijken, de werkenbijwebsite inclusief alle vacatures hier.
De medewerkers in de video betreffen echte medewerkers bij DJI. Gedetineerden worden gespeeld door acteurs.

Bron: DJI, persbericht 14 juni 2022