Nieuwe editie van campagne De Proeftijd Tempo-Team

0
133

Om zoveel mogelijk werkzoekenden een plezierige baan te bezorgen, herhaalt Tempo-Team de succesvolle YouTube serie De Proeftijd.

De Proeftijd, Tempo-Team campagne

De serie behaalde vorig seizoen ruim 600.000 kijkers. Een werkzoekende draait telkens proef bij twee verschillende werkgevers die hoog scoren op werkplezier, omdat ze het nèt even iets anders doen. Dit leidt tot mooie ontmoetingen en (werk)avonturen. YouTubers Nesim & Qucee helpen werkgevers dat werkplezier te laten zien om op die manier kandidaten te inspireren.
Verschillende organisaties gaan met elkaar de strijd aan om een werkzoekende aan een baan te helpen waar het meeste plezier te halen valt en die het beste bij ze past. Werkzoekenden krijgen een verrassend kijkje in de keuken van diverse bedrijven en hun ‘proeftijd’ wordt vastgelegd op video. Bedrijven halen werkelijk alles uit de kast om de aandacht te vestigen op werkplezier door middel van bijvoorbeeld dansworkshops, haka workshops, lasergamen, lachcursus, karikatuur tekenen.

Denise Kenter, Experience marketeer Tempo – Team: “Dagelijks komen we bij opdrachtgevers over de vloer. We zien veel bedrijven dingen net even iets anders doen dan anderen en dat inspireert ons. Vaak leidt die eigentijdse aanpak tot vreugde op de werkvloer. Bedrijven die van onze medewerkers een acht of hoger scoren op werkplezier, geven we via De Proeftijd een podium. Dat zijn onze ‘Baanraders’. Via de campagne maken we het belang van werkplezier zichtbaar. Voor werkgevers en werknemers.”

Proeftijd XL en regionale tours langs bedrijven
Naast de reguliere YouTube afleveringen, wordt de Proeftijd uitgebreid met een evenement. Op 18 oktober reist Tempo-Team met een groep werkzoekenden en Nesim en Qucee langs bedrijven om ze kennis te laten maken met en sfeer te proeven bij werkgevers in Noord-Brabant. Ook in andere regio’s worden tussen 10 oktober en 4 november tours georganiseerd.

Campagne uitingen
De eerste Proeftijd aflevering staat sinds 29 september live op het YouTube kanaal van Qucee. Elke twee weken volgt een nieuwe aflevering. De campagne loopt tot en met medio december en wordt onder de aandacht gebracht via radio, online video, buitenreclame (zoals de ‘Tempo-Tram’ (bestickerde tram) in Amsterdam en Rotterdam) en commercials in de bioscoop.

Bekijk de eerste aflevering van De Proeftijd.

Bron: Tempo-Team, 18 oktober 2022