"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Nieuw tv-programma over recruitment, hr en arbeidsmarkt

Samen met RTL Z en Stokvis Content maakt digital recruitment agency Getnoticed een nieuw tv-programma ‘How to get noticed’ over recruitment, hr en arbeidsmarkt voor ondernemend Nederland.

De eerste acht afleveringen worden uitgezonden op RTL Z vanaf 2 januari 2022.

FAQ
Elke aflevering pakt één veelvoorkomend vraagstuk van één organisatie aan. Dan gaat het bijvoorbeeld om het binnenhalen van schaars talent, personeel werven met een klein budget, een vitaliteitsprogramma lanceren, of opvallen als werkgever in een competitieve arbeidsmarkt.

Presentatoren
‘How to get noticed’ wordt gepresenteerd door Arjan Elbers en Nigaio Wijnen. Beide zijn bekend in de wereld van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Elbers en Wijnen werken samen met andere vakexperts om verschillende denkrichtingen aan de orde te laten komen. Het concept komt uit de koker van Elbers. Hij verbaasde zich er al langer over dat er nog geen tv-programma was over de b2b-kant van arbeidsmarkt, hr en recruitment. Elbers: “Het mooiste vak ter wereld verdient een sterk eigen format op RTL Z. En ik ben er dan ook echt trots op dat dit gelukt is.”

Twee plannen
Het programma is gericht op ondernemend Nederland, en dan met name voor ondernemers, managers en directeuren. Hoe komen zij door de pittige jaren 20 heen? Het programma start altijd met de introductie van de organisatie achter de schermen. Elbers en Wijnen inventariseren het vraagstuk en ontwikkelen aansluitend beiden een plan. Vervolgens gaan zij hun eigen weg om binnen 24 uur met de beste oplossing terug te komen. Hiervoor laten ze zich adviseren door experts en bedrijven uit allerlei vakgebieden. De twee plannen worden vervolgens in de boardroom van de organisatie bekendgemaakt en gepitcht aan de directie. Het beste plan wint en wordt aangenomen door de directie van de organisatie.

Vaste partners
Een vast onderdeel is een expert die drie tips geeft aan de hulpvragende organisatie. De experts zijn afkomstig van vaste partners van het programma: AFAS, People First, Nationalevacaturebank.nl en MyTalentboard. De tips gaan over veelvoorkomende thema’s, zoals het publiceren van online vacatures, uitzenden of hr-administratie. Dit onderdeel sluit altijd aan bij het vraagstuk van de organisatie en wordt standalone gepresenteerd in de aflevering. Het programma laat zien dat vraagstukken in arbeidsmarkt, hr en recruitment altijd meer dan één mogelijke oplossing hebben.

Elke aflevering duurt 22 minuten en wordt driemaal herhaald, ook op RTL 7 na Business Class.

Bron: Getnoticed, 9 augustus 2021

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.