"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Netwerk belangrijk voor zzp’er bij etaleren van kennis en kunde

Netwerk belangrijk voor zzp’er bij etaleren van kennis en kunde

Zzp’ers bewijzen hun kwaliteit voornamelijk door middel van online en offline referenties. 50,6 procent van de zzp’ers laat zijn kwaliteit graag online bevestigen, via referenties op bijvoorbeeld LinkedIn of de eigen website. Offline referenties blijken het belangrijkst voor zzp’ers om hun kwaliteit te bewijzen: maar liefst 78,2 procent van de zzp’ers bewijst zijn kennis en kunde voornamelijk via mond-tot-mond reclame en het eigen netwerk. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 822 zzp’ers in samenwerking met Ratecard.

Jeroen Sakkers van Ratecard vindt de uitkomsten van het onderzoek herkenbaar: “Ook op Ratecard ontvangen zzp’ers feedback in de vorm van online referenties. Dit helpt hen niet alleen hun kwaliteit te bewijzen, maar ook te verbeteren. Wij zien dat dit voor zzp’ers heel waardevol is.”

Bron: ZZP Barometer, 27 december 2016

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.