"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Hays: dit zijn de 5 meest opkomende jobs in marketing

Banen in de marketingsector zijn volop in opkomst. Recruitmentorganisatie Hays zet daarom voor de gelegenheid vijf goed betaalde, opkomende marketingbanen voor je op een rij.

1. Multi Channel Optimizer
Als Multi Channel Optimizer zorg je ervoor dat een campagne maximaal effect heeft. Dat doe je door alle marketingkanalen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Jouw doel: een optimale overall campagne.

2. Digital Marketeer
Een Digital Marketeer is verantwoordelijk voor de online activiteiten die bijdragen aan de marketingdoelstellingen van een bedrijf. Alles draait hierbij om het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, vaak doormiddel van interactie en dialoog. Als Digital Marketeer ben je vanzelfsprekend handig met het creëren van content.

3. Market Insight Specialist
Als Market Insight Specialist weet jij alle ins en outs van de markt waarin een bedrijf actief is. Je doet marktanalyses, -onderzoek en trendanalyses. Je weet alles over de doelgroep en bent goed in het voorspellen van gedrag.

4. Chief Marketing Officer
Als Chief Marketing Officer, oftewel CMO, ben je verantwoordelijk voor het bedenken, analyseren en uitrollen van de marketingstrategie van een bedrijf. Het doel van de afdeling waar jij de leiding over hebt is duidelijk: sales verhogen. Als CMO ben je onderdeel van het managementteam en stuur je op strategisch niveau verschillende marketing directors aan per land of regio.

5. Brand Manager EMEA
Als Brand Manager of Product Manager ben je verantwoordelijk voor de strategie van een specifiek merk of product. Aan deze functie hangt vaak een afzetgebied, zoals de EU of Europa en het Midden-Oosten (EMEA). Je legt verantwoording af aan de CMO en stuurt zelf een team aan van uitvoerende marketeers.

Bron: Hays, 16 maart 2017

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.