Hinke Wever 26 april 2017 0 reacties Print Han Mesters – ‘Investeer in creativiteit, initiatief en empathie’“In een situatie van haperende omzetgroei is het van belang te investeren in ‘exploration’”, aldus Han Mesters (ABN AMRO). Exploitation vs Exploration Mesters stelt in zijn column dat de grote bedrijven, ten tijde van opkomende automatisering, meer zouden moeten investeren in het aantrekken van creatieve mensen. Er wordt bij deze bedrijven te weinig geselecteerd op creativiteit, initiatief en empathie, waardoor innovatie achterblijft. De focus is vooral op kennis en analytisch vermogen (exploitation). MKB als banenmotor De opkomst van het MKB en de netwerkeconomie bewijzen volgens Mesters dat kennis niet de enige belangrijke vaardigheid is. “Het MKB is nu de banenmotor. Dat is voor een sollicitant een heel andere wereld dan die grote bedrijven. Het MKB heeft niet zozeer alleen echte kenniswerkers nodig, maar mensen die kennis creatief kunnen toepassen.” Bron: ABN AMRO, 26 april 2017 ABN AMRO, automatisering, digitalisering, Han Mesters, Insights Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever
15-01-2024ABN AMRO: ‘Twee op drie Nederlandse bedrijven onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporte...