Fabulous 40 – Flexbranche 2014

0
2883

Met genoegen presenteren we u vandaag de eerste editie van de Fabulous 40 – Flexbranche 2014

Fabulous 40 - Flexbranche 2014

Capitalmind.com
De lijst is een initiatief van Capitalmind in samenwerking met FlexNieuws.

Voor de samenstelling is gekeken naar de gemiddelde groei over de jaren 2010, 2011 en 2012, waarbij de beursgenoteerde organisaties buiten beschouwing zijn gelaten.

> Download de lijst

Top 3
1. Xelvin
2. FSGroep
3. Brainnet

Rol van intermediairs verandert
Vraag en aanbod in de markt vinden elkaar gemakkelijker zonder tussenkomst van derden door internet en social media. Daarnaast neemt de vraag naar HRM services en het overnemen of verkleinen van werkgeversrisico’s enorm toe.

Wat kenmerkt succesvolle spelers?

  • specialisatie in niches
  • voortdurende automatisering van werkprocessen
  • transparantie
  • grondige vakkennis
  • sociale en technische innovatie

Wim van Acht, Capitalmind
“Het feit dat deze Fabulous 40 bedrijven hun groei hebben weten voort te zetten na de crisis in 2008 en 2009, pleit voor hun lange termijn visie en hun aanpassingsvermogen aan de veranderde eisen en omstandigheden in de markt,” aldus Wim van Acht, partner van Capitalmind.

Groei per segment niet-beursgenoteerde uitzenders 2010-2012

Aan het woord
In alfabetische volgorde komen acht organisaties uit deze lijst aan het woord, die een boeiend beeld geven van de grote diversiteit en de uitdagingen waar ze voor staan: Brainnet, Driessen HRM, Humares, PEAK-IT, Payroll Select, Timing, Welten en Xelvin.

Wie kent en contracteert de juiste mensen op het juiste moment, op de juiste plek met een goede risico analyse? Langdurige klantcontacten, vakkennis, hoogwaardige netwerken van professionals en een goede interne en externe communicatie blijken naast optimale automatisering het verschil te maken. In succesvolle organisaties worden interne medewerkers, uitzendkrachten en detacheringskrachten goed opgeleid, goed geïnformeerd en krijgen ze veel verantwoordelijkheid. Steeds vaker zijn de interne medewerkers afkomstig uit het vakgebied van de klant.

Lees verder >

Bron: FlexNieuws, december 2014