"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Big data vaker ingezet bij recruitment

De arbeidsmarkt leunt steeds meer op big data en recruiters doen daar in toenemende mate hun voordeel mee.

“Met het juiste algoritme worden betere kandidaten gevonden, die bovendien langer in dienst blijven”, zegt Hajo Valk, oprichter en partner van MatchQ. Het bedrijf, dat online platforms voor data driven profiling, assessment- en selectietools ontwikkelt, maakt een groeispurt door.

“Onze groei past bij de trend in de markt. Getalenteerde en vooral jonge werknemers struinen niet meer als vanouds met een stift de vacaturepagina’s af. Ze zoeken online naar werk en staan open voor tools die op een gebruiksvriendelijke wijze inzicht in hun eigen sterke kanten,” aldus Valk.

Recruiters zien dankzij de tools en systemen of een kandidaat geschikt is voor een bepaalde functie. Recruiters krijgen een efficiënter werving-en-selectiebeleid, kennen minder verloop, verbeteren de kwaliteit van de instroom en besparen daarmee kosten. Daarnaast verzamelen ze informatie over hun (toekomstige) medewerkers.

Bron: MatchQ, 26 mei 2016

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.